Recent werden tijdens een feestelijke avond opnieuw de Becom Awards uitgereikt. Becom, de Belgische federatie voor e-commerce, wil daarmee online ondernemers belonen voor hun dagelijkse inspanningen om de Belgische e-commerce steeds meer op de kaart te zetten. Twintig Belgische webshops mochten een Award in ontvangst nemen. coor de uitreiking van de Becom Jury Awards werd een professionele jury samengesteld. Deelnemers in deze categorie moesten een business case indienen waarin zowel een aantal strategische elementen als effectieve resultaten aan bod kwamen. Dit jaar hebben zo’n 18.000 onlineshoppers de deelnemende webshops beoordeeld én prijzen toegekend.
“Het succes van een webshop wordt door de onlineconsument bepaald. Het zijn zij die hun weg moeten vinden naar de webshop, ze moeten aangetrokken worden door het aanbod en uiteindelijk tot de aankoop overgaan” verduidelijkt Greet Dekocker, Managing Director Becom. “Het lijkt ons dan ook logisch om net die onlineconsument – de klant – te vragen om hun webshop te beoordelen door middel van een vragenlijst.”
Enkele bedrijven uit de petcare- en gardenretailsector mochten alvast met een Becom Award naar huis. Zo werd Pharmapets primus in de categorie Export Award. Just Russel mocht dan weer de Concept Award ontvangen; Tot slot werd Hermie, dat online een brede waaier artikelen voor huis en tuin aanbiedt, uitgeroepen tot winnaar in de categorie Sustainability Mediumbedrijven. Doorslaggevend in deze categorie is duurzaamheid in diverse aspecten, zowel op productgebied, in uitvoering, verpakking en op logistiek vlak.
Greet Dekocker besluit: “Belgische webshops leveren heel wat inspanningen om klanten aan te trekken en hen optimaal te bedienen. Met deze Becom Awards kunnen we hen daarvoor belonen. Het groeiend aantal deelnemende webshops, en zeker het stevig aantal consumenten dat hun ervaring wil delen, toont aan dat het Belgische webshop landschap een mooie toekomst te wachten staat.”