Ga naar de inhoud

Nieuw verpakkingsdesign van Yarrah moet biologische voeding toegankelijker te maken

Yarrah, al ruim 30 jaar voorloper in biologische dierenvoeding, introduceert een compleet vernieuwd verpakkingsdesign. De frisse, nieuwe look is niet alleen een visuele upgrade, maar ook een uitnodiging aan meer mensen om écht voor biologisch te kiezen. Het nieuwe ontwerp onderstreept Yarrah’s kernwaarden van kwaliteit, duurzaamheid en transparantie, terwijl de vertrouwde hoogwaardige recepten ongewijzigd blijven.

“Met dit nieuwe design willen we een breder publiek bereiken,” zegt Meriel Selier, Marketing Director bij Yarrah. “Hoe meer mensen overstappen naar biologisch, hoe beter het is. Voor de dieren en voor onze planeet.” Uit onderzoek blijkt echter dat veel consumenten denken dat ze al biologisch voeren, terwijl dit vaak niet het geval is. “Meer dan 1 op de 5 mensen denkt dat ze biologische dierenvoeding kopen, maar in werkelijkheid doet slechts een klein percentage dat echt. Termen als ‘natuurlijk’ en ‘puur’ zorgen voor verwarring, terwijl biologisch aan veel strengere regels gebonden is.” Met het nieuwe ontwerp wil Yarrah dit verschil duidelijk maken en biologische voeding toegankelijker maken voor een groter publiek.
Naast de visuele verandering zet Yarrah met het nieuwe design ook extra stappen richting duurzaamheid. De droogvoerzakken worden voortaan grotendeels gemaakt van papier, en op de verpakking van droogvoer wordt nu de Planet Score vermeld. Dit systeem geeft consumenten meer transparantie over de milieu-impact van hun aankoop, zodat ze bewustere keuzes kunnen maken voor hun huisdier én de aarde.

Wat verandert er nu precies :
• Een fris, nieuw design dat meer mensen aanspreekt
• Duidelijkere labels om het juiste product sneller te vinden
• Droogvoer voortaan verpakt in papieren zakken
• Introductie van de Planet Score op droogvoer

Yarrah merkt dat consumenten vaak in verwarring worden gebracht door marketingtermen als ‘natuurlijk’ of ‘puur’, die niet hetzelfde betekenen als ‘biologisch’. Het nieuwe design is een belangrijke stap om dit onderscheid duidelijker te maken. “We willen laten zien dat biologisch niet alleen een term is, maar een waarborg voor kwaliteit en duurzaamheid,” aldus Meriel Selier.

Share