Eind april kwam het merk Edgard & Cooper, dat premiumvoeding voor honden en katten vervaardigt, in handen van de Amerikaanse voedingsmultinational General Mills. Aan deze transactie hing blijkbaar een stevig prijskaartje van ruim 436 miljoen dollar (circa 389,5 miljoen euro), zo meldt het financieel & economisch magazine Trends dat het kwartaalverslag van de Amerikaanse onderneming kon inkijken. Voorheen werden geen financiële details over de deal bekend gemaakt. Van het totale bedrag dat voor de overname werd neergeteld, werd 318 miljoen dollar geboekt als goodwill en 118 miljoen dollar voor de merknaam. Op het moment van de acquisitie was 4 Healty Pets, het bedrijf achter het merk Edgard & Cooper, trouwens sterk verlieslatend. Zo bedroeg het deficit bij het einde van vorig financieel jaar 26,7 miljoen dollar (ongeveer 24 miljoen euro). Dit maakt de erg hoge overnameprijs zeer opvallend, al wijst dit erop dat General Mills veel vertrouwen heeft in de toekomst van het Edgard & Cooper. Het feit dat de petcaremarkt de laatste jaren de wind in de zeilen heeft, zal ongetwijfeld ook meegespeeld hebben.