Zooplus, het toonaangevende Europese onlineplatform voor huisdieren, kondigt de lancering aan van een nieuw, modern logo. Het nieuwe ontwerp maakt deel uit van een reeks maatregelen om de positie van zooplus als digitale marktleider in petcaresector uit te breiden.
“Als het nummer één onlineplatform voor huisdiereigenaren in gans Europa hebben we de ambitie om voorop te blijven lopen qua innovatie, de standaard te zetten voor gepersonaliseerde klantervaringen en het beste assortiment petcarebenodigdheden en -diensten aan te bieden. Ons nieuwe merkontwerp weerspiegelt perfect onze visie ‘Elke dag de liefde voor huisdieren vieren’”, verduidelijkt Geoffroy Lefebvre, CEO van zooplus.
Typerend voor het nieuwe logo zijn de aansprekende, speelse vormen en de kenmerkende ‘ogen’, die benadrukken wat zooplus uniek maakt: diepgaande expertise en een oprechte waardering voor de unieke karakter van huisdieren. Het iconische groen, dat al 25 jaar de basis vormt van de zooplus-signatuur, blijft wel aanwezig. De rebranding omvat ook een uitgebreide update van de gebruikersinterface (UI) en gebruikerservaring (UX) op de website, app en andere digitale contactpunten, die in de komende weken en maanden zal worden uitgerold.
“Onze rebranding vertegenwoordigt een diepgaande maar doordachte evolutie. We hebben behouden wat ons uniek maakt, terwijl we verbeteringen hebben geïntroduceerd die onze groei en toekomstvisie weerspiegelen. Deze rebranding laat onze klanten, partners en teamleden zien dat zooplus met de tijd meegaat, terwijl we trouw blijven aan onze kern, wat speels en dynamisch is vastgelegd in ons nieuwe logo. Het gaat niet alleen om een nieuwe look; het gaat om het eren van ons verleden en het effenen van de weg naar een nog stralender toekomst,” zegt Jonas Schultheiss, Chief Marketing Officer van zooplus.