Ga naar de inhoud

Zoomark blijft maar groeien

De komende editie van deze Italiaanse vakbeurs, die van 5 tot en met 7 mei 2025 in Bologna (Italië) wordt georganiseerd, zal 9 hallen en 78.000 m² beursoppervlakte tellen. De organisatie voegde immers een nieuwe hal (19) toe aan het beursplan. Bovendien staan er een heleboel nieuwe features op de planning voor de editie 2025. Zoomark is dan ook klaar om zijn positie als een van de toonaangevende evenementen in de huisdierenindustrie wereldwijd te bevestigen. Hoewel de start van de vakbeurs pas over enkele maanden plaatsvindt, is al 80% van de beschikbare standruimte volgeboekt en blijven er inschrijvingen van over de hele wereld binnenstromen.
“De verwachtingen voor ons aankomende evenement zijn al hoog gespannen: de sector kijkt ernaar uit om deel te nemen aan onze vakbeurs, om samen te komen en gezamenlijk naar de toekomst te kijken,” zegt Pascale Sonvico, Show Office & Sales Manager van Zoomark. “Na de toevoeging van hal 28, die volledig gericht is op bedrijven binnen de toeleveringsketen, kondigden we zojuist een nieuwe hal aan, namelijk hal 19. Deze hal is gunstig gelegen, vlak bij een van de hoofingangen van BolognaFiere, Piazza Costituzione. Bovendien sluit ze naadloos aan op de bestaande indeling van de beurs.”

Thematische routes
Zoomarks nieuwe, efficiënte indeling is ontworpen om zowel exposanten als bezoekers te helpen het maximale uit de vakbeurs te halen, aldus Luisa Bersanetti, Exhibition Manager van Zoomark.
“Een van de nieuwe ideeën waar we aan werken voorde komende editie is de creatie van specifieke routes, gewijd aan de meest interessante markttrends, zoals duurzaamheid, kwaliteit en innovatie. Op die manier willen we de bezoekerservaring optimaliseren en stroomlijnen. Tevens willen we een constante bezoekersstroom langs alle exposanten in de verschillende beurshallen creëren. Bovendien vormen deze thematische routes een duidelijke meerwaarde voor zowel standhouders als bezoekers. We denken dat deze aanpak, samen met de vernieuwde indeling, zal helpen de bezoekersstroom verder te optimaliseren en zal bijdragen aan het succes van het evenement.”

Speciale zones
Voorts omvat Zoomark 2025 5 speciale beurszones, die inspelen op nieuwe trends en innovaties in de petcareindustrie en bovendien zakendoen stimuleren. Een van de nieuwe zones is Next 5.0, gewijd aan pet-tech, een snelgroeiend segment dat technologie en innovatie in dienst stelt van het welzijn van huisdieren. Deze zone zal zowel start-ups als gevestigde bedrijven huisvesten, die de meest geavanceerde oplossingen voor de gezondheid en veiligheid van huisdieren zullen presenteren. Daarnaast keren 2 populaire beurszones terug. De eerste is Pet Vision, dat focust op producten en diensten die in de maanden voor het evenement zijn gelanceerd enerzijds en de nieuwste trends in de sector anderzijds. Bovendien is er aan Pet Vision een wedstrijd gekoppeld, die de beste productinnovaties beloont. Ook Aqua Project, de showcase voor de aquarium- en terrariumindustrie, maakt zijn comeback. Hier worden niet alleen producten en diensten gepresenteerd, maar vinden workshops en infosessies voor de vakhandel plaatst. Voorts zijn er nog in 2025 nog 2 gloednieuwe lanceringen: Factory, een zone volledig gericht op de toeleveringsketen, en Atelier, waar de absolute top op het gebied van welzijn en comfort voor huisdieren te zien zal zijn.
Zoomark wordt dus niet alleen groter, maar ook inhoudelijk interessanter, dankzij een format dat zeer gewaardeerd wordt door de industrie.
“We hebben opnieuw een reeks webinars – die lopen tot mei 2025 – gelanceerd, gericht op belangrijke thema’s in de petcarebranche. Daarnaast werken we momenteel aan de evenementen die tijdens de show zullen plaatsvinden, en aan de ontwikkeling van nieuwe projecten, die de beurservaring zullen verrijken. Op die manier fungeert Zoomark niet alleen één van de belangrijkste ontmoetingsplaatsen voor de industrie, maar ook als platform voor ideeënuitwisseling, ontwikkeling en innovatie. We staan klaar om een nog aantrekkelijkere en boeiendere beursomgeving aan te bieden, waar het mogelijk zal zijn de nieuwste trends te verkennen, inspiratie op te doen en je bedrijf zich verder te laten ontwikkelen”, stelt Pascale Sonvinco.

Aankopers van over de hele wereld verwacht
Een van de belangrijkste elementen van een succesvolle beurs is ongetwijfeld de aanwezigheid van de voornaamste aankopers. Zoomark heeft zijn International Buyers Program uitgebreid met nieuwe activiteiten, die de aanwezigheid van een groeiend aantal topaankopers uit de belangrijkste en opkomende markten moet garanderen.
“Hierdoor kunnen we vraag en aanbod beter op elkaar afstemmen,” legt Bersanetti uit. “Het programma omvat speciale diensten om directe interactie tussen kopers en exposanten aan te moedigen. Dankzij ons B2Match-platform kunnen aankopers en expansen de beurs voorbereiden en hun persoonlijke afspraken en vergaderingen plannen en beheren. Onze samenwerking met de kantoren van het Italiaanse Handelsagentschap in belangrijke markten binnen de huisdierenindustrie zal meer internationale kopers naar Bologna brengen. Tijdens Zoomark 2025 zullen delegaties van aankopers, detailhandelaren en distributeurs uit de belangrijkste markten klaarstaan om exposanten te ontmoeten en te werken aan distributievoorstellen en -oplossingen. We hebben trouwens speciale welkoms- en hospitalitypakketten uitgewerkt voor de vakbeurs. Het centrale punt voor alle aankopersactiviteiten zal de VIP & Buyers Lounge zijn, een ontmoetingsplaats en netwerkhub die altijd zeer wordt gewaardeerd.”

Share