Skip to content Skip to navigation

Garden

Vlaanderen is met een bebossingsgraad van slechts 11 % de bosarmste regio in Europa. Vooral in de buurt van woonkernen is de afwezigheid van bossen problematisch.

Vorig jaar voerde Evergreen Garden Care, het vroegere Scotts, diverse wijzigingen door. Zo koos het bedrijf onder andere voor een powerbrand-politiek. In die optiek werden de referenties van de merken Asef, Evergreen en Naturen ondergebracht onder Substral.

De familiale Group De Ceuster blijft groeien. In februari 2019 opent Group De Ceuster dan ook een gloednieuw en duurzaam hoofdkantoor in Grobbendonk. De Europese marktleider in organische meststoffen is een echt familiebedrijf, maar tegelijk ook een wereldspeler.

Afgelopen zomer lanceerde GRS Retail haar nieuwe marketingcampagne voor 2019 #MIJNGROEN. De campagne is gebaseerd op uitgebreid marktonderzoek en heeft als doel de positie van de deelnemende tuincentra in het lokale marktgebied te verstevigen.

De tuincentra van Walter Van Gastel by Oh’Green (Ekeren, Ninove, Sint Katelijne Waver en Balen) en Intratuin (Olen en Zwijdrecht) worden dit jaar omgebouwd in Oh’Green-winkels. De desbetreffende vestigingen worden in het voorjaar van 2019 in een ander jasje gestoken.

Omdat de productieruimte, het magazijn en de kantoren van Edialux, dat deel uitmaakt van de Pelsis Group en gespecialiseerd is in bestrijdingsmiddelen voor gebruik in huis en de tuin, te klein werden, besloot de onderneming uit te kijken naar een nieuwe locatie.

Zowel voor ervaren online ondernemers als webshopstart-ups: tijdens E-commerce Xpo toont de digitale wereld zich van zijn meest veelzijdige kant.

Ruim driekwart van de Belgen vindt de verkoopprijs en de eenvoud waarmee online besteld kan worden het belangrijkste bij het doen van online aankopen. Dit blijkt uit een grootschalig onderzoek van verpakkingsbedrijf DS Smith.

Pagina's