Skip to content Skip to navigation

tuintrends

Lang zag het er naar uit dat spoga+gafa 2020 georganiseerd zouden worden, maar uiteindelijk heeft Koelnmesse toch besloten om de vakbeurs naar 2021 te verschuiven. Op vraag van de branche krijgt het event een nieuw tijdstip, namelijk de eerste helft van het jaar.

Comeos, de federatie voor de handel en diensten in België, gaf onderzoeksbedrijf Shopperware opdracht om haar inmiddels vijfde tuinstudie uit te voeren. Het onlineonderzoek peilde naar de perceptie van de consument en registreerde de aankoopintentie en het koopgedrag.

Comeos, de federatie van handel en diensten in Belgie, gaf onderzoeksbedrijf Shopperware de opdracht om haar inmiddels vijfde tuinstudie uit te voeren. Dit onlineonderzoek peilde naar perceptie en registreerde de aankoopintentie en  het koopgedrag.

Ruim 3 maanden voor de start van spoga + gafa gaf KoelnMesse een stand van zaken over de voorbereiding van de vakbeurs in deze aparte tijden. De tuinbouwsector bereidt zich immers voor op de tijd na de Coronacrisis en de hervatting van het bedrijfsleven.

Barbecook, het bekende barbecuemerk van de firma LivWise, lanceert een nieuwe brandingcampagne. Deze werd gecreërd in samenwerking met de Belgische illustrator en cartoonist Eva Mouton. Mouton verwierf bekendheid door haar getekende column 'Eva’s gedacht' in de krant De Standaard.

Van 1 tot en met 3 september 2019 vond in Keulen spoga+gafa 2019 plaats. Meer dan 2.280 exposanten uit 67 landen, waarvan ruim 86 % uit het buitenland kwam,  presenteerden in KölnMesse de nieuwste trends en producten voor het komende tuinseizoen.

Groenbranche Trends voor 2016 bekend gemaakt

De beschrijving van de nieuwe trends is het resultaat van een samenwerking tussen Tuinbranche Nederland, Branchevereniging VHG, Bloemenbureau Holland, iBulb en VLAM. Trendwatcher Aafje Nijman van Bureau Nijman + van Haaster bracht voor deze partners de trends voor 2016 in beeld.