Skip to content Skip to navigation

AVEVE presenteert nieuw winkelconcept dat focust op beleving en kwaliteit

Na jarenlang ‘Tuin, Dier, Bakplezier’ zet AVEVE een nieuwe stap in haar evolutie en krijgen de bekende winkels een volledige make-over. Daarbij staan klantenbeleving , authenticiteit en kwaliteit centraal. Onder de noemer ‘Hier groeit plezier’ krijgen niet alleen de winkel, maar ook het aanbod een update. Zo wil AVEVE niet alleen haar bestaande klanten nog beter bedienen, maar tevens een nieuw en breder publiek aanspreken. De AVEVE-winkel in Mechelen - pilootwinkel van dit project – werd als eerste in een nieuw jasje gestoken en opende het laatste weekend van maart zijn deuren. De komende 4 jaar krijgen zowat alle AVEVE-winkels een make-over. 
“Onze bestaande slogan heeft haar diensten meer dan bewezen, maar nu laten we een frisse wind door onze winkels waaien en dat doen we onder de noemer ‘Hier groeit plezier’. Er is echter meer dan enkel een nieuwe slogan. De laatste jaren kenden onze 250 winkels, goed voor 210.000 m² winkelplezier, nog steeds groei, maar we willen ambitieuzer zijn. Om die expansie te versterken, een nieuw en breder publiek aan te trekken én om onze winkels klaar te maken voor de toekomst, hebben we een structureel groeitraject uitgetekend”, licht Erik Haegeman, Directeur Retail bij Arvesta, toe. 

Alles draait rond service, assortiment en beleving in het nieuwe concept. De AVEVE-klanten, waaronder 1 miljoen trouwe My AVEVE-klanten, ervaren de service vandaag al als uitstekend en dat moet ook zo blijven. Wat betreft beleving en assortiment zijn er wel nog stappen te zetten, aldus Haegeman.
“We willen voor onze klanten quality time creëren: het draait om de zin en het plezier om zelf aan de slag te gaan, de verbondenheid met de natuur en het samen genieten van het eindresultaat met familie en vrienden. In die optiek herbekeek AVEVE samen met het retail design agency Mojo het concept van de winkels om de inrichting ervan een nieuwe look en feel te geven. Ook het assortiment werd onder handen genomen, met de focus op meer specialisatie en nog betere totaaloplossingen voor de klant.”

De omslag van een productgeoriënteerde naar een oplossingsgerichte winkel is eveneens in het assortiment zichtbaar.
“We leggen de focus op oplossingen voor zalig tuinieren, tijd met je dier en lokaal lekkers. Daarom hebben we het aanbod hierop toegespitst en tegelijkertijd versterkt om de klanten complete oplossingen aan te bieden”, aldus Haegeman. Het voedingsaanbod wordt fel uitgebreid en wordt veel meer dan alleen thuisbakken: “Door te werken met een korte keten ondersteunen we lokale producenten en kunnen we seizoensgebonden, verse en eerlijke groenten en fruit maar ook zuivelproducten aanbieden, recht van de boer. Daarnaast komen er onder de noemer ‘Lekker Lokaal’ heel wat lekkere nieuwe producten bij en zullen we bovendien heel wat soorten afbakbroden verkopen.”