Skip to content Skip to navigation

Dibevo-Vakbeurs in huidige vorm gaat tweejaarlijks

Dibevo

De Dibevo-Vakbeurs vestigde opnieuw een recordaantal bezoekers tijdens de jongste editie, die van 11 tot en met 13 oktober jl. plaatsvond. In drie dagen tijd bezochten 5.126 huisdierenprofessionals de Evenementenhal in Gorinchem. De sfeer op de vakbeurs was volgens de organisatie als vanouds gezellig, maar dit jaar viel vooral de positiviteit op: ondernemers zien het weer zitten en durven te investeren. Bij exposanten bestond dat positieve gevoel ook.

Dibevo-voorzitter Joost de Jongh was tevreden over de voorbije editie.
“Ondernemers zijn de graadmeter van wat er in de samenleving gebeurt. Daar gaat het beter en meteen spelen zij daarop in. Dat bepaalde sterk de positieve sfeer van deze vakbeurs.”
Tijdens het event raakte ook bekend dat de Dibevo-Vakbeurs in deze vorm voortaan eens per twee jaar zal worden georganiseerd.
“Wat doen wij volgend jaar is de vraag. In ieder geval komen we met een andere vorm van ondernemersontmoeting. Een model dat rekening houdt dat er in de ‘even jaren’ twee andere grote beurzen zijn: Interzoo en Anido, en dat tegelijkertijd past bij onze rol om een setting te creëren waarin onze leden-leveranciers hun afnemers kunnen ontmoeten en daarbij zaken kunnen doen. Voor die afnemers, de bezoekers van het evenement, willen we daarnaast een breed programma van kennisoverdracht, informatievoorziening en ontspanning. Kortom, iets voor iedereen om naar uit te zien”, verduidelijk de Jongh.
Uit de korte bezoekersenquête die elke beursdag werd verstuurd, bleek dat vooral de nieuwe locatie en de inrichting van de noviteitengalerij hogen ogen gooide. Het uitgebreide lezingenprogramma zagen bezoekers eveneens als een waardevolle aanvulling op het beursconcept. Vooral de praktisch inzetbare lezingen trokken over het algemeen veel ondernemers naar het lezingenpaviljoen met als onbetwiste publiekstrekker de lezing ‘Barf: modeverschijsel of supervoeding’. Ook het trimpaviljoen gonsde elke beursdag van de activiteiten met doorlopende demonstraties en workshops.
Meer dan 1.200 bezoekers brachten hun stem uit op ‘het beste product’ van de noviteitengalerij. Exposant Hint International won de ‘Best of show-award’ van de Dibevo-Vakbeurs 2015. Ruim 26% van de stemmers vond het Brio Aquaponics-systeem het beste of meest innovatieve product in de noviteitengalerij. De runners-up waren Healthy Dog ‘Wild Menu’ van FranckenFood (22%) en de Insect Bodyguard van Hofman Animal Care (16%).