Skip to content Skip to navigation

E-Commerce Xpo 2015 pakt uit met seminars en ‘winkel van de toekomst’

E-Commerce Xpo

Op maandag 30 november en dinsdag 1 december 2015 wordt de vakbeurs E-Commerce Xpo in Kortrijk Xpo het contactplatform voor oplossingen in e-commerce. De Belgische e-commercesector groeit snel, maar er is nog veel werk aan de winkel. Met E-Commerce Xpo willen UNIZO en Kortrijk Xpo een antwoord bieden aan de vele ondernemers in België, die overwegen om te starten in de e-commercemarkt of die met hun webshop willen groeien.

De beursvloer is onderverdeeld in 6 productzones: webshop development, payment systems, online marketing, logistics, services en advice & consultancy. Zo kunnen bestaande e-retailers gericht de beurs bezoeken. Voor wie zich komt oriënteren in de e-commerce markt, biedt deze opsplitsing een perfecte leidraad. Door het uniforme standenconcept ligt de focus duidelijk op het product en op contacten. Deze face-to-face contacten worden extra gestimuleerd door de unieke setting met free catering. De exposanten zijn zowel toonaangevende marktleiders, als kleine dynamische bedrijven. Hun e-commerce specialisten bieden alle ondernemers – zowel B2B als B2C – met vragen rond e-business een oplossing op maat.

Tijdens de komende editie worden extra seminars ingericht voor bestaande webshops die zich, met kennis van zaken, verder willen verdiepen in de materie en hun webshop verder willen optimaliseren. Er komen opnieuw heel wat casestudies aan bod. Collega-ondernemers die hun webshop/e-commerce succesvol hebben uitgebouwd, brengen u hun verhaal: hun problemen, hun oplossingen en uitdagingen naar de toekomst. Op die manier kunnen ook starters hier inspiratie opdoen.

Verder wordt gedurende E-Commerce Xpo ook de ‘Future of Shopping’ getoond: in een opstelling van zes zeecontainers kunt u op de beursvloer de winkel van toekomst beleven. U kunt er in de voetsporen van de consument treden, vernieuwende ideeën ontdekken en nieuwe tools en technologieën uittesten.