Skip to content Skip to navigation

Glee 2018 ziet er veelbelovend uit

(Foto doc. Glee)

Glee, de belangrijkste tuinretailbeurs in het Verenigd Koninkrijk die de productgroepen tuin, outdoor leisure en petbenodigdheden in de kijker zet, vindt dit jaar van 10 tot en met 12 september 2018 plaats in het beurscomplex NEC te Birmingham. De vakbeurs wordt ditmaal ondergebracht in de hallen 6, 7, 8, 19 en 20 van NEC. Begin april 2018 was al meer dan 85% van de beschikbare beursoppervlakte volgeboekt. Concreet betekent dit dat al meer dan 300 exposanten hun aanwezigheid bevestigden.
Eén van Glee’s meest opvallende beursonderdelen, namelijk het Retail Lab, keert ook deze editie terug: de bezoeker kan er aan den lijve ondervinden wat er momenteel leeft in de tuinindustrie en tevens checken wat de toekomst zal brengen. De producten worden er op een inspirerende manier gepresenteerd en ondersteund met interactieve content. Onder meer Romeo Sommers, Creative Director bij trendbureau WGSN, Paula Parker van PP8 Marketing en HTA (Horticultural Trades Association) zullen mee instaan voor het Glee Retail Lab. Het Retail Lab staat tijdens deze editie in het teken van 4 grote thema’s. In eerste instantie is dat ‘Re-Wilding’. Hierbij gaat men na hoe de natuur kan aangewend worden om een unieke shopbeleving te creëren. Bij ‘Community’ draait alles rond mensen met elkaar te verbinden dankzij unieke tuinprojecten. Het derde thema luidt ‘Well-being’: hier wordt het belang van outdooractiviteiten op de mentale en de fysieke gezondheid van de consument belicht. Tot slot is er nog ‘Family’: hier staat men stil bij het feit dat de tuin niet langer een plaats is om in te werken of naar te kijken, maar een echt onderdeel geworden is van het dagelijkse gezinsleven.
Dit jaar zal ook een deel van Glee gewijd zijn aan petcare, namelijk Pets at Glee. Diverse bekende merken van huisdierbenodigdheden zullen er hun nieuwste producten en diensten voorstellen.

Daarnaast zullen er ook diverse seminaries in het teken van de petcarebranche staan. Zo wordt er onder meer ingegaan op de invloed van technologie op het gezond houden van een huisdier, de humanisering van huisdieren en het effect daarvan op de consumentbesteding en de opmars van premiumproducten.  
“Glee pakte uit met een aantal opvallende ontwikkelingen en nieuwigheden en het is fantastisch om vast te stellen dat de tuinretailsector daar erg positief op reageert. Het is de taak van Glee om de tuinsector een professioneel businessplatform aan te bieden waar innovaties worden voorgesteld, genetwerkt kan worden en waar er gediscussieerd kan worden over de toekomstige ontwikkeling van de markt”, benadrukt Matthew Mein, Event Director bij Glee.

Glee 2018 in het kort
Waar:
Beurscomplex NEC in Birmingham (Verenigd Koninkrijk).
Wanneer: Van 10 tot en met 12 september 2018
Openingsuren: Van 9 tot 18 uur op maandag en dinsdag. Woensdag van 9 tot 16 uur.
Toegang: Gratis mits voorregistratie op de website.
Meer informatie: Surf naar www.gleebirmingham.com