Ga naar de inhoud

Inschrijvingen voor Interzoo 2020 zijn nu al veelbelovend

Van 19 tot en met 22 mei 2020 komen de belangrijkste ondernemingen uit de internationale petcare-industrie terug samen in het Duitse Neurenberg voor de vakbeurs Interzoo. Leveranciers en fabrikanten van over de hele wereld zullen de bezoekers er hun nieuwste producten en diensten laten ontdekken. De eerste inschrijvingsfase voor deelname aan de beurs werd in juni afgesloten en wat blijkt? In vergelijking met de vorige editie zijn er momenteel meer inschrijvingen. Zowel het aantal exposanten uit Duitsland, Europa als de overzeese gebieden is toegenomen.

«Dit onderstreept nogmaals het belang dat de nationale en internationale petindustrie hecht aan dit event», stipt Alexandra Facklamm, directrice van WZF (Wirtschaftsgemeinschaft Zoologischer Fachbetriebe GmbH), dat Interzoo organiseert, aan. “Zowel bij de vaste deelnemers als de nieuwkomers constateren we een groei. Dit alles maakt dat we op dit ogenblik al 11 procent meer standhouders tellen dan op hetzelfde moment in 2017. Tijdens Interzoo 2018 presenteerden ruim 1.900 exposanten uit 66 landen hun referenties, verspreid over een totale beursoppervlakte van 120.000 m². We mochten circa 40.000 bezoekers verwelkomen, waarvan er ongeveer 10.000 uit Duitsland zelf afkomstig waren.”

Door de groeiende belangstelling voor het event ziet WZF zich genoodzaakt ook nieuwe hallen in gebruik te nemen. Tijdens Interzoo 2020 zullen de hallen 11 en 12 aan het beursaanbod worden toegevoegd. “Dit brengt met zich mee dat er in het noordwesten van ons beurscomplex een derde ingang komt en dat we bijkomende diensten kunnen aanbieden”, geeft Dr. Rowena Arzt, verantwoordelijke voor de beurzen bij WZF, aan. “Aan de ingang ‘Mitte’ zal opnieuw de ‘Product Showcase’-zone worden ingericht, waar de exposanten de mogelijkheid hebben om hun innovaties in de kijker te plaatsen. Om de bezoeker een duidelijk overzicht te bieden, zal deze zone opgedeeld worden in verschillende productcategorieën. Dit laat de professionals ook toe om hun aandacht puur toe te spitsen op de categorieën die hun interesseren.”

Tijdens de vorige editie van Interzoo introduceerde het Duitse Ministerie van Economie en Energie voor de eerste maal een speciaal programma dat jonge Duitse ondernemingen ondersteunde.
“Op die manier konden deze 26 startups hun producten voorstellen aan het internationale publiek in het paviljoen ‘Innovation made in Germany’ Het initiatief was zo succesvol dat het ondersteuningsprogramma tijdens Interzoo 2020 een vervolg krijgt. Op korte tijd schreven diverse geïnteresseerden zich al in. We zijn dan ook verheugd dat we startups een interessant platform kunnen aanreiken en zo de innovatie in de petcarebranche kunnen stimuleren”, onderstreept Alexandra Facklamm.
 

Share