Skip to content Skip to navigation

Interzoo 2016 wordt opnieuw hét trefpunt voor producten en bezoekers uit de petsector

Interzoo 2016

Voor iedereen binnen de petcarebrenche die ook in 2016 op de hoogte wil blijven en commerciële kansen wil creëren, blijft de beurs Interzoo een absolute must. Kleinere producenten, detailhandels en wereldspelers treffen elkaar van 26 tot 29 mei 2016 op de grootste internationale beurs voor dierenvoeding en –accessoires, trimbenodigdheden, tuinartikelen en diensten in Neurenberg. Uit de statistieken van Interzoo 2014 blijkt dat zowel het profiel als het kwalitatieve aspect van de beter geworden is, en dit zowel voor nationale als internationale bezoekers en exposanten. Het aandeel bezoekers uit de detailhandel steeg naar 70 %. Bovendien hadden de bezoekers ook een hogere beslissingsbevoegdheid: 64% waren zelfstandigen, mede-eigenaars of hogere kaderleden, terwijl 96% van hen betrokken waren bij het nemen van beslissingen inzake inkoop.

Het internationale karakter van het event – evenzeer een essentiële factor voor exposanten - ging ook in stijgende lijn: 37.367 bezoekers kwamen uit 128 landen, waarvan het percentage bezoekers van buiten Duitsland klom van 65% (in 2012) tot 69% (in 2014). De meeste bezoekers kwamen uit Duitsland, Italië, Frankrijk, Groot-Brittannië en Noord-Ierland, Spanje, Polen, Nederland en de Russische Federatie. In de regel bezoekt 40% van de huisdierprofessionals Interzoo op regelmatige basis en ongeveer een even groot percentage bezoekt deze gewoonlijk voor het eerst. De helft van de bezoekers verklaarde bovendien dat ze niet van plan waren om nog andere vakbeurzen te bezoeken. 
Als grootste beurs ter wereld voor huisdierbenodigdheden richt Interzoo zich volledig op een vakpubliek. Dit publiek was meer dan tevreden over de editie 2014. Uit de bezoekersenquêtes bleek immers dat 96% van de professionals uit de petsector hun bezoek aan Interzoo een succes noemden. Meteen na de laatste editie gaf ongeveer 97% van de bezoekers aan dat ze van plan waren om ook de volgende editie, Interzoo 2016 dus, bij te wonen.

De meeste detailhandels (55%) komen in de eerste plaats naar Interzoo om nieuwigheden en oplossingen op maat te zien. Een rondvraag bij de bezoekers van de laatste editie van Interzoo leerde ons dat bijna alle bezoekers (97%) tevreden waren met het aanbod op Interzoo 2014. 82% van de vakbezoekers verklaarde dat de beurs hen geïnspireerd had om nieuwe producten te gebruiken. Interzoo biedt ook unieke kansen om contacten te leggen binnen de industrie en om persoonlijke netwerken uit te bouwen. Meer dan 97 % van de vakbezoekers vond dat het aantal nieuwe contacten dat ze gelegd hadden op Interzoo 2014 beantwoordde aan hun verwachtingen. Het bleek ook nuttig om de Interzoo Summit bij te wonen de dag voor opening van de beurs, waar meer diepgaande gesprekken mogelijk waren. Dit jaar wordt het trouwens een interactief event voor grotere groepen.