Skip to content Skip to navigation

Prins Petfoods maakt van honden en katten een beleving

Op donderdag 1 oktober 2020 mocht de Nederlandse presentatrice Nicolette Kluijver het Prins Bezoekerscentrum in Veenendaal, waar de wereld van honden en katten op een unieke manier te beleven is, officieel openen. Met deze opening komt een droom van het in 100% natuurlijke honden- en kattenvoeding gespecialiseerde familiebedrijf Prins Petfoods uit: een eigen centrum waar iedereen kan zien en beleven wat Prins onder gastvrijheid en passie voor dieren verstaat. Het bezoekerscentrum biedt onderdak aan de Prins Experience, een tour die begint in de jaren zestig woonkamer van Prins-oprichter Dirk Verkade en eindigt in de Prins-brandstore. Tijdens de rondgang komen de bezoekers in diverse ruimtes. Daar kunnen ze onder meer zien hoe Prins voedingen maakt, de wereld door de ogen van een hond en kat bekijken en van alles te weten komen over de zintuigen en organen van deze dieren.

De tour door het bezoekerscentrum is interactief.  Zo vertelt een virtuele kok, de ‘chefbrok’ van Prins, in de speciale keukenruimte van de Experience hoe je kwaliteitsvoedingen voor honden en katten volgens de schijf van vijf opbouwt. Bezoekers kunnen daarbij zelf ontdekken welke ingrediënten Prins allemaal gebruikt, en waarom. In het bezoekerscentrum zijn zowel consumenten als zakelijke doelgroepen van harte welkom. Dierenliefhebbers en -professionals kunnen voor verschillende data en tijdvakken tickets boeken. Het centrum, waar ook de foto- en filmstudio en het auditorium van Prins zijn ondergebracht, heeft een oppervlak van bijna 900 vierkante meter en is tweetalig: alles is er zowel in het Nederlands als in het Engels te volgen. Een bezoek aan het bezoekerscentrum duurt twee uur en omvat ook koffie, thee, iets lekkers en een leuke goodiebag. De toegang bedraagt 7,50 euro. Prins schenkt de opbrengsten van het entreegeld en de brandstore via de Prins Foundation aan goede doelen.