Skip to content Skip to navigation

Sterk merk Aveve maakt zich klaar voor de toekomst en introduceert nieuw logo

Aveve, het sterke merk van Arvesta en bekend van de gelijknamige winkels en als professioneel merk voor boer en tuinder, kiest voor een nieuw logo. De trouwe blauwe en gele kleuren worden ingeruild voor een fris, groen logo dat voortaan het uithangbord wordt van de Aveve-winkels en de professionele Aveve-merken van Arvesta. De primeur voor het onthullen van het nieuwe logo was weggelegd voor de Aveve-winkel in Edegem en de Aveve-veevoederfabriek in Merksem. Het nieuwe logo, bedacht door Hotel Hungaria, zal geleidelijk aan in alle winkels en agrarische centra evenals op verpakkingen, vrachtwagens en on- en offline communicatiedragers worden aangepast.

Na jarenlange dienst onder de blauwe en gele kleuren, kiest Aveve nu voor een nieuwe look & feel. Voor de Aveve-winkels, die vorig jaar nog een nieuw winkelconcept en een nieuwe slogan ‘Hier groeit plezier’ aangemeten kregen, is de rebranding een logische volgende stap. 
Stefan De Clercq , Business Unit Director Franchise & Retail bij Arvesta: “In het nieuwe
winkelconcept, dat we vorig jaar introduceerden, zetten we volop in op beleving en inspiratie. Dat willen we nu ook volledig doortrekken naar ons logo. We matchen de buitenkant met de binnenkant. Het nieuwe logo is modern, jong en nodigt uit. We willen hiermee een jongere doelgroep aanspreken zonder daarbij onze bestaande klanten te verliezen. We gaan mee met de tijd, maar blijven tegelijk garant staan voor kwaliteit en expertise op vlak van tuin-, dierenvoedingsproducten.”

Dat het nieuwe logo een groene kleur krijgt, is niet toevallig. “We willen hiermee de link met duurzame landbouw versterken ,” aldus Gunter Van Parys . “Onze professionele
Aveve-producten zijn duurzaam en innovatief. Ze helpen de moderne boer om op een
milieuvriendelijkere en rendabele manier aan landbouw te doen. Denk maar aan het
Euroclim-veevoeder dat we onlangs op de markt brachten: hiermee kunnen we de
methaanuitstoot bij rundvee aanzienlijk terugdringen en een effect bekomen alsof we meer dan 130.000 wagens van de baan halen .”

Ook in de Aveve-winkels is er veel aandacht voor ecologie. Recent kondigde de winkelketen nog een samenwerking aan met energieleverancier Engie om zonnepanelen op de daken van de winkels te plaatsen. Bovendien zetten de Aveve-winkels tegenwoordig volop in op de korte keten . Met de introductie van het nieuwe winkelconcept werd het voedingsaanbod fel uitgebreid en beslaat het aanbod vandaag veel meer dan alleen thuisbakken. Aveve ondersteunt lokale producenten en kan zo seizoensgebonden, verse en eerlijke groenten en fruit maar ook zuivelproducten aanbieden, recht van de boer.