Skip to content Skip to navigation

SureFlap wordt Sure Petcare

Sure Petcare

SureFlap, de specialist in huisdiertechnologie, heeft bekendgemaakt dat de bedrijfsnaam  veranderd wordt in Sure Petcare. De overgang maakt deel uit van een rebranding-initiatief om de naam van het bedrijf beter af te stemmen op de toekomstige strategie om het assortiment van geconnecteerde producten uit te breiden. Sure Petcare heeft voortaan drie verschillende submerken:

  • SureFlap omvat het Microchip Kattenluik, het Microchip Huisdierluik, het DualScan Microchip Kattenluik en het Microchip Huisdierluik Connect
  • SureFeed omvat de Microchip Voerbak en de Afsluitbare Voerbak
  • SureSense de draagbare huisdiervriendelijke microchip reader

Dr. Nick Hill, oprichter en CEO van SureFlap, vertelde: "We beginnen aan een spannende reis om de manier waarop mensen hun huisdieren verzorgen te wijzigen. Al vele jaren lopen we voorop qua innovatie in de pet carebranche met ons unieke assortiment van microchip huisdierproducten. We zien de ontwikkeling van slimme connectiviteit in huisdierverzorging als de nieuwe grens, klaar om een grote rol in de industrie te spelen en de eigenaren een ongekend inzicht in de gezondheid en het welzijn van hun huisdieren te geven.”

Eerder dit jaar lanceerde het bedrijf het allereerste app gecontroleerde huisdierluik - het Microchip Huisdierluik Connect. Na een periode van intensieve ontwikkeling bereidt het bedrijf nu de lancering voor van een ​​assortiment van slimme, connected huisdierluiken, voerbakken en andere producten om het huidige aanbod te verrijken. Deze producten helpen de eigenaren om belangrijke gegevens te verzamelen en inzicht te krijgen in het gedrag, de activiteiten en de dagelijkse routine van hun huisdieren, zodat ze op een proactieve manier op hun gezondheid en welzijn kunnen letten.

In 2015 werd Sure Petcare opgenomen in de Allflex Group, wereldleiders in dieridentificatie en intelligentie. Hierdoor kreeg Sure Petcare toegang tot marktleidende technologie en expertise, zoals activiteitenbewaking, geavanceerde algoritmes en microchipidentificatie met een toegevoegde temperatuursensor.
"Met al deze zich ontwikkelende technologieën en plannen om de bestaande producten in lijn te brengen met onze toekomstige strategie, was het hoog tijd om te heroverwegen hoe we onszelf in de markt zetten. De nieuwe merkidentiteit weerspiegelt onze doelstellingen en -nog belangrijker- stelt de 'huisdierverzorging' centraal in alles wat we doen", vertelt Nick Hill.

“De markt voor huisdiertechnologie is klaar voor verandering en we staan in de beste positie om deze kans te benutten. We streven er ten volle naar om innovatieve huisdieroplossingen te bieden waarmee de eigenaren hun huisdieren op nieuwe manieren kunnen verzorgen. Wij zijn een bedrijf dat nooit stilstaat, voortdurend innoveert en zwaar in de toekomst investeert. Dit wordt door de nieuwe merkidentiteit belichaamd.”

Naast de naamsverandering heeft het bedrijf haar logo opnieuw ontworpen om de bestaande merkidentiteit uit te breiden en te complementeren. Het nieuwe logo werd inhouse ontworpen.

Piers Hampson, de directeur merk en creativiteit voor Sure Petcare, vertelde: "We hebben het nieuwe logo ontwikkeld met een knipoog naar het erfgoed van SureFlap, maar die ook de toekomst als Sure Petcare vertegenwoordigt. Het design, gebaseerd op in elkaar grijpende ringen en doorlopende lussen, representeert de band die alle eigenaren met hun huisdieren hebben en de nieuwe manier waarop onze producten hen zullen binden door een constante stroom van gegevens. Deze vloeiende vorm kristalliseert uit in een hondenpootje dat naar we hopen synoniem zal worden met onze producten en de manier waarop ze huisdieren helpen.”