Ga naar de inhoud

Amerikaanse Nom Nom komt in handen van Royal Canin

D2C-bedrijven (ondernemingen die hun producten afstemmen op de specifieke noden van hun klant en die ook rechtstreeks leveren) kennen een opmars in de petfoodbranche. In onze contreien zijn bijvoorbeeld Dog Chef, Just Russell of BuddyBites erg succesvol met een dergelijke aanpak. Dat deze trend aanslaat, is ook Royal Canin niet ontgaan. Laatstgenoemde maakte immers bekend dat het Nom Nom, een Amerikaanse producent van verse hondenvoeding die aan huis wordt geleverd, toevoegt aan zijn portefeuille. Nom Nom, dat in 2015 werd opgestart, zal als onafhankelijk merk binnen de Royal Canin-divisie van Mars Petcare opereren. Volgens Royal Canin levert de acquisitie van dit snelgroeiend bedrijf synergieën op en vormt Nom Nom een duidelijke meerwaarde voor zijn bestaande merkenportfolio. Details over deze transactie werden niet bekend gemaakt, maar volgens Bloomberg gaat het over een overname van ruim 800 miljoen euro.

Share