Omdat het organiseren van een fysieke beurs door alle beperkende maatregelen rondom het coronavirus niet mogelijk was, heeft GRS haar Novemberbeurs digitaal vormgegeven. Op woensdagavond 18 november jl. werd deze digitale beurs tijdens een speciale live-uitzending voor alle GRS-leden geïntroduceerd.
De live-uitzending werd gebruikt om mondeling nog eens wat belangrijke zaken nader toe lichten, met als bijkomend voordeel dat de opname meermaals teruggekeken kon worden. Aan het einde van de uitzending werden de GRS-leden meegenomen naar de online-omgeving van de beurs, waar vanaf een centraal plein 8 beursstraten met bijna 50 exposanten bezocht konden worden. De stands en de beursstraten werden allemaal via 360 graden-fotografie in beeld gebracht, waardoor het gevoel van een fysieke beurs sterk aanwezig was. Daarnaast bood deze online-omgeving een breed scala aan interactieve mogelijkheden: in de stands kon men verschillende buttons aanklikken waarmee bijvoorbeeld een pitch van de exposant werd geactiveerd of een artikel werd uitgelicht. Daarnaast was er uiteraard een bestelbutton en een button naar een pagina met alle gegevens van de exposant.
Net als op een fysieke beurs werden ook een groot aantal collectieve inkoopacties in een van de beursstraten gepresenteerd. Hiermee kan men profiteren van grote voordelen, door de inkoopkracht van het collectief te benutten. De reacties op deze digitale versie van de beurs waren zeer positief! Zowel de GRS-leden als de exposanten waren erg blij met het resultaat. Een groot voordeel was de looptijd van 3 weken, waardoor de leden in de drukke tijden rondom de kerstshows, het event meerdere malen konden bezoeken wanneer het hen uitkwam. In februari staat er weer een nieuwe huisbeurs op de planning. Ondanks alle positieve geluiden over het digitale November-event hoopt GRS deze toch weer fysiek te kunnen organiseren.