Garden Connect heeft de nieuwe website van EFSA ontwikkeld. Garden Connect is sinds 2017 lid van EFSA en neemt deel aan het netwerk van leveranciers in de tuinbranche. “De oude EFSA-website had een mooi design maar het is belangrijk om te blijven vernieuwen. De focus van EFSA is veranderd en we wilden meer flexibiliteit om zelf content te beheren.” vertelt Ulrike Ziegler namens EFSA.
Ulrike licht toe hoe EFSA juist bij Garden Connect terecht kwam om de website te vernieuwen: “Garden Connect heeft veel ervaring in de ontwikkeling van websites en online marketing voor tuincentra. We hadden de specialist voor de tuinbranche dus in eigen huis, want als EFSA-lid kennen we Garden Connect goed en er is veel vertrouwen in de samenwerking.”
EFSA is een groep vooraanstaande producenten en importeurs uit de groen- en lifestyle-sector die hun krachten bundelen om toekomstige trends te verkennen en innovatie in de tuinbranche te stimuleren. EFSA is bekend van de concept store die jaarlijks op de Spoga-Gafa wordt ingericht en die tal van innovatieve retailoplossingen biedt. Garden Connect levert ook een bijdrage aan deze concept store en van daaruit zijn wij ook lid geworden. Andere leden zijn onder andere Beeztees, Capi, Edelman, Ter Steege en Smiemans.
De afgelopen maanden is er nauw samengewerkt tussen EFSA en Garden Connect om de website helemaal passend te krijgen: “De samenwerking was heel positief en aangenaam. Het is fijn dat we goede trainingen hebben gekregen zodat we de site makkelijk zelf kunnen beheren, aanpassingen doen en actuele thema’s ad-hoc op de site zetten zonder tussenkomst van Garden Connect. We zijn blij met de nieuwe, moderne website en gaan nu aan de slag met de content van de website. We kunnen in Google Analytics goed zien wat er gebeurt en hopen, samen met Garden Connect, meer uit de website te gaan halen”, aldus Ziegler.