Ga naar de inhoud

HUNTER neemt Stylecats over

Tot nu toe was HUNTER een merk dat zich vooral op honden richtte. Met de overname van Stylecats komt daar nu verandering in. Het tot nu toe vrij kleine kattenassortiment wordt uitgebreid met de premiumproducten van Stylecats. Net als bij HUNTER ligt ook bij Stylecats de nadruk op functionaliteit en esthetiek. De Stylecats-producten blijven verkrijgbaar in de bestaande online shop en zullen vanaf medio 2024 ook in de fysieke winkels beschikbaar zijn. Stylecats blijft een onafhankelijk merk. De huidige Managing Director Carsten Thylmann blijft als Category Manager verantwoordelijk voor de productontwikkeling en de verdere uitbreiding van het assortiment, maar dan als onderdeel van de HUNTER-familie. Stylecats wordt tegen midden 2024 omgetuned tot een B2B-merk.

“HUNTER en Stylecats, dat is een perfecte match voor ons. We hebben Stylecats al een tijdje op het oog en hadden al een paar jaar los contact met de twee oprichters. Ik vond de producten meteen goed. Naar mijn mening is er geen esthetischer kattenmeubilair in de hele huisdierenbranche. Het puristische ontwerp, in combinatie met de unieke functionaliteit en het perfectionisme in de productie, maakte me al snel enthousiast”, licht Nadine Trautwein, Managing Partner van de HUNTER Group, de beweegredenen voor de overname toe. “Ik ben erg blij dat we dit unieke merk nu aan boord hebben en waardeer de vele synergieën en kansen die al zijn ontstaan.”

Stylecats blijft een zelfstandig merk en zal dusdanig verder ontwikkeld worden. Oprichter Carsten Thylmann vormt al een actieve aanvulling op het HUNTER-team en zal ook in de toekomst verantwoordelijk zijn voor de creatie en de uitbreiding van kattenaccessoires.
“De visie van Stylecats is om op een nieuwe en moderne manier over kattenmeubels en -accessoires te denken. We willen producten ontwerpen die katvriendelijk zijn en tegelijkertijd blikvangers vormen, die elk huis verfraaien. Het resultaat is een kwalitatief assortiment minimalistisch ogende krabmeubelen, kattenbedden en -hokken, speeltjes, kommen en nog veel meer”, legt Carsten Thylmann uit.

Carsten Thylmann en Nadine Trautwein

Voor HUNTER zijn de twee categorieën hond en kat altijd al een merkstrategie geweest. De hondencategorie had in het verleden echter een veel grotere betekenis: “We hadden gewoon meer hondeneigenaren in het ontwikkelingsteam,” lacht Nadine Trautwein. “Het is goed dat we daar nu verandering in gaan brengen met het uitgebreide assortiment van Stylecats en dat we vanaf nu met Carsten een kattenexpert aan boord hebben. Hij brengt niet alleen zijn ervaring en ontwerpknowhow met zich mee, maar als katteneigenaar ook de liefde voor en de kennis van het dier”, besluit Nadine Trautwein.

Share