Ga naar de inhoud

Maxi Zoo plaveit de weg om marktleider te worden in de Belgische petbusiness (crosschannel)

Dierenspeciaalzaak Maxi Zoo heeft de ambitie om uit te groeien tot marktleider in Belgische huisdierensector. Maxi Zoo is al 15 jaar actief op de Belgische markt en richt zich voornamelijk op de noordelijke regio van het land. Als onderdeel van de Fressnapf groep, de Europese marktleider op het vlak van dierenspeciaalzaken, wil Maxi Zoo zijn
concurrentiekracht versterken, zijn netwerk uitbreiden en zijn aanwezigheid op de Belgische markt verstevigen.
Maxi Zoo, dat bekend staat om zijn uitzonderlijke service, de deskundige klantbegeleiding, competitieve prijzen en een opmerkelijk aanbod van exclusieve merken, profileert zich als de ultieme bestemming voor huisdiereigenaren, die op zoek zijn naar de beste verzorging en producten voor hun geliefde metgezellen.

Daarom ondernam Maxi Zoo belangrijke stappen om haar digitale aanwezigheid in Belgiê te versterken. Vorig jaar werd een geavanceerde webshop gelanceerd, die klanten een aangename online-winkelervaring garandeert. Hierop voortbouwend introduceerde Maxi Zoo in september 2023 haar digitale loyaliteitsprogramma, dat de klant extra voordelen biedt en beloont voor het vertrouwen. Maar de onderneming focust zich niet enkel op het digitale domein bij de optimalisatie van de klantervaring. Dit voorjaar onthulde Maxi Zoo een innovatief winkelconcept in Brugge, waarmee het zijn toewijding toont om de retailervaringen op het gebied van petcare te herdefiniëren. Momenteel is Maxi Zoo volop bezig met de uitrol van het nieuwe concept. Het merk wil een groeispurt realiseren door onder meer de introductie van nieuwe in-storediensten, zoals grooming en innovatieve voedingsconcepten – bijvoorbeeld de Meat Corner – die inspelen op de uiteenlopende behoeften van huisdiereigenaren. De expansiestrategie van Maxi Zoo richt zich voornamelijk op het versterken van de aanwezigheid in Brussel en Wallonië, maar pakt ook de blinde vlekken in het Vlaamse netwerk aan.

“De reis naar het creëren van een holistisch en verrijkend ecosysteem voor dierverzorging in België staat centraal in de inspanningen van Maxi Zoo”, zegt Francois Valdivieso, Managing Director van Maxi Zoo. “We zijn verheugd om onze uitbreidingsplannen verder te zetten en huisdiereigenaren in het hele land een ongeëvenaard aanbod diensten en producten te kunnen presenteren.”
Om die uitbreiding te ondersteunen, zet Maxi Zoo zich ook volledig in om zijn employer branding te verstevigen en de juiste kandidaten met een passie voor dieren aan te trekken. Medewerkers krijgen tijdens hun ganse carrière de mogelijkheid om hun kennis en expertise continu te verbeteren. Dit gebeurt onder andere via e-learnings, klassikale trainingen, coachingtrajecten en dergelijke. Bovendien zijn er voldoende opportuniteiten om binnen Maxi Zoo door te groeien. Daarnaast fungeert Maxi Zoo als een aantrekkelijke werkgever voor de huidige en potentiële medewerkers dankzij essentiële bouwstenen, zoals ‘ontwikkeling’, ‘leiderschap’ en een correct verloningsbeleid.
Terwijl Maxi Zoo blijft groeien en zich continu aanpast aan de veranderende behoeften van huisdiereigenaren, blijft de onderneming onverminderd inzetten op uitmuntendheid. Door middel van innovatieve concepten, digitaal vernuft en een niet aflatende focus op klantenadvies en -tevredenheid, is Maxi Zoo klaar om het Belgisch petcarelandschap te herdefiniëren en zo uit te groeien tot de favoriet van de Belgische dierenliefhebbers.

Share