Op 10 oktober 2019 komt de CCV Tap & Go app op de markt. Handelaren zullen zo de belangrijkste (mobiele) betaalmethodes via één platform kunnen aanvaarden. De app is volledig gratis, handelaren betalen enkel de transactiekosten. De app trapt af met Bancontact QR-betalingen, maar wordt het eerste Belgische platform dat de belangrijkste betaalmethodes bundelt.
“Vaak starten handelaren eerst met het aanvaarden van mobiele Bancontact betalingen. Na verloop van tijd willen ze ook andere betaalmethoden aanbieden, zoals Payconiq of het Chinese Alipay”, zegt Sam Arckens, CCO van CCV. “Met de nieuwe app kunnen ze binnenkort álle belangrijke betaalmethodes aanvaarden en moeten ze niet telkens opnieuw op zoek naar een oplossing.”
De app wil dus de eerste oplossing worden die alle relevante Belgische betaalmethoden ondersteunt. Deze CCV-app is dus geen nieuwe betaalmethode, maar een platform dat de bestaande betaalmethodes bundelt. Wat de CCV Tap & Go-app verder onderscheidt, is dat de handelaar zelf het bedrag invoert in de CCV-app en niet de consument. CCV gelooft dat een bredere groep handelaren baat zullen hebben bij deze nieuwe oplossing. Het kan onder andere een oplossing zijn voor het aanvaarden van betalingen in minder klassieke handelaarscontext. Concrete klantengroepen waarop de nieuwe app zich richt, zijn handelaren die veelal jonge klanten over de vloer krijgen en die nog niet willen investeren in een betaalterminal. Daarnaast vormt deze app ook een oplossing voor die handelaren die op locatie verkopen. Tot slot moet de app ook online handelaren aanspreken die ook af en toe fysieke verkoopmomenten organiseren.
“We weten uit onderzoek dat veel handelaren op zoek zijn naar een goedkope, laagdrempelige oplossing voor het aanvaarden van elektronische betalingen. Daarnaast is er ook een stijgende vraag naar mobiele betaaloplossingen. Met deze app speelt CCV in op beide uitdagingen”, zegt Arckens.