De nieuwe kleuren van de artikelen en verpakkingen zijn gebaseerd op de natuurlijke habitat van de vogels. De lay-out van de verpakking en de artikelkleuren vormen een harmonisch beeld aan de winkelmuur. Daarnaast ontwikkelde Trixie een kentekening op basis van de vogelsoort, waarmee de consument zich makkelijker binnen het assortiment oriënteert. Ruim 90 producten zijn ontwikkeld/verbeterd in samenwerking met het Weltvogelpark Walsrode (Duitsland), het grootste vogelpark ter wereld. Dat is gelegen midden in de Lüneburger Heide en wordt met ruim 4.000 vogels van 650 soorten en alle klimaatzones tot de tien dierentuinen met de grootste variëteit aan soorten ter wereld gerekend. Voorts is het één van de belangrijkste instituten op het gebied van het houden en kweken van bedreigde vogelsoorten. Bij de ontwikkeling van het aanbod stonden duurzaamheid, veiligheid en de gezondheid en de behoeftes van de dieren centraal. Tevens werd speciaal gelet op het gebruik van natuurlijke materialen, zoals bamboe, rotan, schelpen, katoen en sisal.