Ga naar de inhoud

Prins Petfoods behaalt als eerste diervoedingsmerk nieuwe duurzaamheidscertificering

Prins Petfoods heeft de nieuw gelanceerde duurzaamheidscertificering gekregen van Thuiswinkel.org. Hiermee behoort het diervoedingsbedrijf tot de eerste 11 Nederlandse websites, die deze onafhankelijke certificering hebben ontvangen. Dit betekent dat Prins voldoet aan de gestelde duurzaamheidseisen op het gebied van strategie, circulaire economie, productaanbod, verpakken, bezorgen en retouren. Het bedrijf bevindt zich in goed gezelschap, want onder andere Bever, De Bijenkorf, Essenza Home, Gamma & Karwei en Livera hebben de certificering ook gekregen. Prins wilde deelnemen aan dit certificeringstraject om op een praktische manier mooie stappen te maken richting duurzamer ondernemen.
“Bij Prins staat het welzijn van alle honden en katten voorop. Dit vormt de kern van ons bedrijf. Maar onze missie reikt verder. Wij maken bewuste keuzes voor het welzijn van mens, dier én omgeving, zodat wij als familiebedrijf een betere wereld kunnen overdragen aan de volgende generatie”, aldus Willemijn Lootens, Product Development & Innovation Manager.

De Thuiswinkel Duurzaamheidscertificering geeft de consument de zekerheid dat een organisatie serieuze stappen zet op het gebied van duurzaamheid.
“En dat is precies wat wij uit willen dragen. Transparantie en eerlijkheid zijn bij ons geen loze claims”, vult Willemijn aan. Prins komt hiermee tegemoet aan de verwachting van de consument. Uit onderzoek van Thuiswinkel.org blijkt namelijk dat de consument steeds bewuster winkelt. 34% laat duurzaamheid nu al meewegen bij haar keuze. Twee op de drie consumenten willen die stap wel maken, maar weten niet goed hoe. De duurzaamheidscertificering helpt de consument hierin eenvoudiger duurzamere keuzes te maken. Voor Prins is de certificering dé start voor een grotere verschuiving naar een bedrijfsvoering die klaar is voor de toekomst. De duurzaamheidsstrategie van het bedrijf is breder getrokken met vier pijlers, waarbij Prins zich richt op een duurzamer productaanbod, beter klimaat, gezondere levensstijl en staat de klant centraal.
“Binnen ons bedrijf merken wij dat het gehele certificeringstraject een aanzienlijke vooruitgang teweeg heeft gebracht. We zien dat onze medewerkers gemotiveerder zijn om zelf ook bewustere keuzes te maken op het gebied van grondstoffen, verpakkingsmaterialen en energieverbruik, evenals de zorg voor collega’s en klanten. En daar zijn we best trots op. Duurzaamheid is nooit af en blijft daarom ook hoog op de agenda staan”, besluit Willemijn.

Share