Figo en Prins Petfoods slaan de handen ineen om de gezondheid van huisdieren in Nederland te verbeteren. Beide bedrijven delen een diepgewortelde toewijding aan het welzijn van huisdieren. De samenwerking benadrukt het belang van gezonde voeding en preventieve zorg voor huisdieren. Nederland staat bekend om zijn zorg voor huisdieren, maar vaak richten diereneigenaars zich pas tot een dierenarts, wanneer er al problemen zijn opgetreden. Afspraken worden regelmatig pas gemaakt wanneer klachten zich voordoen. Toch groeit het besef dat preventieve zorg cruciaal is om pijn en ongemak te voorkomen bij huisdieren. Dit vereist een nieuwe manier van denken in de huisdierenzorg; de juiste hulp en het juiste advies op het juiste moment.
Figo en Prins hebben dit inzicht omarmd en zijn vastberaden om gedragsverandering op het gebied van preventieve zorg teweeg te brengen. Figo is sinds juli 2023 actief in Nederland en Duitsland, echter in België al sinds november 2022. Zij willen zorgverzekeringen voor huisdieren zo flexibel, eenvoudig en transparant mogelijk maken voor alle baasjes. Voor wie een verzekering heeft Figo, is preventieve zorg standaard gedekt in een jaarlijks preventiebudget van € 75.
Stefan van den Berg, de CMO van Figo, geeft uitleg: “Uit onafhankelijke data- analyse door digiRedo bij dierenartsklinieken in Nederland blijkt dat eigenaren met een zorgverzekering voor huisdieren nadrukkelijk meer gebruik maken van preventieve zorg en meer besteden aan de gezondheid en het welzijn van hun huisdier. Wil je de gezondheid van huisdieren in Nederland verbeteren, dan speelt preventieve zorg wat ons betreft een sleutelrol.”
Prins Petfoods, een Nederlandse expert in 100% natuurlijke honden- en kattenvoeding, zet zich al jaren gepassioneerd in voor het verbeteren van dierenwelzijn met onder andere het Prins Health Coach-programma. Dit programma is ontworpen om huisdieren te helpen bij hun dagelijkse welzijn. Verspreid over heel Nederland zijn er Prins Health Coach-locaties, waar huisdiereigenaren direct advies en behandelingen kunnen krijgen van deskundige coaches.
Marlou Mulders, commercieel directeur van Prins Petfoods benadrukt dan ook: “Het delen van kennis om het welzijn van dieren te verbeteren zit in ons DNA. Dit doen we niet alleen door het produceren van kwalitatieve voeding en het delen van kennis. We leiden ook dierprofessionals op via ons opleidingscentrum Edupet, zodat deze professionals preventieve en kwalitatieve behandelingen voor dieren kunnen verzorgen. Voorkomen is immers beter dan genezen, dat is precies waar de Prins Health Coaches voor zijn.”