Ga naar de inhoud

Prins scoort hoog op klanttevredenheid

De Nederlandse firma Prins Petfoods scoorde opnieuw erg hoog op het gebied van klanttevredenheid. Dat blijkt uit de zogeheten Net Promoter Score (NPS), die het bedrijf regelmatig laat berekenen. Prins haalde een prachtige score, namelijk 74. De NPS wordt berekend door klanten te vragen hoe waarschijnlijk het is dat ze een bedrijf zullen aanbevelen bij anderen. Op een schaal van nul (zeer onwaarschijnlijk) tot tien (zeer waarschijnlijk) wordt deze kans uitgedrukt. De neutrale middengroep van zevens en achten telt niet mee bij de berekening van de score. De uitkomst varieert tussen de -100 en +100. Een score van meer dan nul wordt gezien als goed, een score van meer dan vijftig als uitmuntend. Deze score van 74 voor Prins laat zien dat het bedrijf veel negens en tienen scoort en dat klanten Prins graag aanbevelen aan anderen. De NPS wordt via het Prins CareTeam gemeten. Iedereen die hen om advies voor zijn huisdier vraagt, krijgt de vraag een digitale vragenlijst in te vullen en zijn/haar ervaringen met ons te delen . Daarin is de Net Promotor Score-vraag over het aanbevelen van Prins aan anderen opgenomen.

Share