Ga naar de inhoud

Ruffwear lanceert nieuwe collectie

De groeiende populariteit van hardlopen en het toenemende aantal hondenbezitters wereldwijd zetten het outdoor hondenmerk Ruffwear ertoe aan een nieuwe reeks producten en accessoires te ontwikkelen, die zowel joggers als ultralopers helpen wegen, paden en trails te verkennen met hun viervoeter.
Natalie Sullivan, Accapi’s marketingdirecteur voor Ruffwear in Europa, zegt: “De wereldwijde populariteit van hardlopen heeft een hoge vlucht genomen met een toename van 65% in hardloop- en joggingactiviteiten sinds 2020. Evenzo is het hondenbezit in Europa sinds 2019 met meer dan 5% gestegen, met meer dan 92 miljoen honden, tussen 20 en 34% van de huishoudens heeft nu een eigen viervoeter. Dit alles biedt nieuwe kansen voor retailers van dieren-, outdoor- en hardloopkleding, omdat mensen beseffen dat het combineren van hun loopplannen en de dagelijkse hondenwandelingen toegankelijker en realistischer is dan ooit tevoren.”

De nieuwe ontwerpen van Ruffwear omvatten een wereldprimeur voor honden: een ultralichte, ademende en aangepaste trailrunningvest waarmee honden hun eigen water en uitrusting kunnen dragen. Er is ook een opbergbare waterbak die klein genoeg is om in de palm van je hand te passen. Verder omvat het aanbod ook een nieuwe lichte, flexibele riem voor trail running en een bungeekoord waarmee men handenvrij kunt hardlopen.

Share