Ga naar de inhoud

Ruffwear pakt uit met Spring Summer Collection 2022

Tags:

Ruffwear lanceert deze maand een nieuwe lente & zomercollectie met haar Europese retailpartners: deze zit boordevol producten die beloven om de outdooravonturen met de hond te verbeteren. Drop 1 van SS22 richt zich op kamperen en wandelen en is vanaf 6 april 2022 verkrijgbaar bij dieren- en outdoorwinkels in gans Europa. Drop 2 wordt 4 mei 2022 gelanceerd en omvat een nieuwe reeks verkoelende en waterfunproducten, die perfect zijn voor actieve honden en hun baasjes.

“Dankzij een toename van de actieve levensstijl heeft Ruffwear meer de nadruk gelegd op de functionaliteit van producten, zodat ze aan de behoeften van de consument voldoen”, schetst Natalie Sullivan, directeur marketing van Accapi Group, de exclusieve Europese distributeur van Ruffwear.

De Hitch Hiker™ Leash is een veelzijdige lange leiband met aanhaaksysteem, die perfect is voor handsfree wandelen met een hand. Het 3,6 meter lange touw, opgeborgen in een waterbestendige, Bluesign®-opbergzak, kan rond de taille worden gedragen, in de hand worden gedragen of als een draagbare hitch aan een paal worden bevestigd. Het HitchLock ™-remsysteem stelt eigenaren in staat om hun honden meer vrijheid te geven, zodat ze de omgeving veilig kunnen verkennen tijdens een wandeling. Ruffwear staat bekend om zijn innovatieve productontwerp met roots in het outdoorsegment. Het ontwerpt en vervaardigt dan ook al meer dan 20 jaar harnassen. De nieuwe harnassen zijn ergonomisch ontworpen met verschillende capaciteiten, geschikt voor verschillende terreinen en tal van hondenmaten. De nieuwe collectie richt zich op een pasvorm die honden in staat stelt om vrij rond te ravotten. In mei worden er tevens nieuwe koelproducten van Ruffwear gelanceerd. Zo werd de collectie uitgebreid met een nieuwe omkeerbare nekbeschermer en een Swamp Cooler™-harnas.

Natalie vervolgt: “Hondenbezit in heel Europa is sinds 2019 met meer dan 20% gegroeid en er zijn nu meer dan 85 miljoen honden in het hele continent. Met outdooractiviteiten zoals kamperen, wandelen, trailrunnen, paddleboarden en fietsen die een voortdurende revival doormaken, is de consument dan ooit op zoek naar meer technische uitrusting om meer vrijheid en plezier te hebben, wanneer ze op pad zijn met hun viervoeter.”

Share