Tuinmachinewinkel Masschelein BV valt in de prijzen

Masschelein BV uit Zwevegem, dat golf-, park- en tuinmachines verkoopt voor particulieren en professionelen, won zopas de Shop Design Award van Professional Media Group in de categorie Home & Garden. Het Masschelein-team verhuisde naar een nieuwe, grotere locatie en wilde een inrichting met een sterke beleving en een goede balans tussen hun uitstraling en die van hun belangrijkste leveranciers, zoals STIHL. 
“We wilden geen traditionele winkel waar elk merk zijn eigen hoekje heeft”, klinkt het bij het Masschelein-team uit Zwevegem, dat zopas de Shop Design Award van Professional Media Group in ontvangst mocht nemen. “Daarom zijn we op zoek gegaan naar een team van experten om hierover te brainstormen om dit te realiseren. Samen zetten we alles op alles om zoveel mogelijk beleving in onze nieuwe zaak te creëren. Zodat mensen zich aangetrokken en goed voelen. Want de klant staat bij ons centraal en we streven elke dag naar absolute klantentrevredenheid.“Wij zijn heel blij dat de jury, die bestaat uit experten uit zowel de design- als de retailwereld, koos voor onze nieuwe winkelruimte, die breekt met de klassieke winkels”, aldus het team. “De jury was enthousiast over onze grote wandvisuals en onze actief aangeklede etalage die er voor zorgen dat je al van op straat een impressie krijgt van wat er zich in de winkel afspeelt. Ook onze gezellig ingerichte zithoek met bomen die zorgt voor een rustmoment – klanten lijken er even in hun eigen tuin te zitten – sprak hen aan. En ook onze vipruimte, die de winkel en de werkruimte verbindt, viel erg in de smaak.”

Net als hun interieur is ook de klantenaanpak bij Masschelein anders dan anders. “Wij luisteren eerst naar onze klanten en geven dan pas professioneel advies, niet andersom. Het gebeurt dan ook heel vaak dat klanten met een ander toestel naar huis gaan dan met hetgene dat ze op internet hadden gezien of waarover ze hadden gelezen. Hierbij is het heel belangrijk te weten dat wij maar met een aantal A-merken werken zodat we er dan ook een perfecte kennis over hebben. Onze medewerkers in de winkel, maar ook die in de werkplaats, weten bijvoorbeeld alles over de producten van een bepaald merk. Dat werkt heel efficiënt en is dus een groot pluspunt voor klanten. De keuze van de inrichting is er trouwens ook gekomen om harmonie te geven tussen de verschillende A-merken.”

Share