Ga naar de inhoud

Veel enthousiasme op Interzoo 2022

Van 24 tot en met 27 mei vond in het NurembergMesse Interzoo 2022 plaats. Circa 28.000 professionele bezoekers uit 129 landen kwamen er de nieuwe producten en diensten voor honden, katten, vissen, vogels en tal van andere huisdieren bewonderen, die 1.329 standhouders uit 59 landen voorstelden. De petcare-industrie was verheugd eindelijk naar ’s werelds belangrijkste vakbeurs terug te keren, elkaar weer persoonlijk te ontmoeten, ideeën uit te wisselen, producten aan te raken en zaken te doen.
Organisator WZF GmbH (Wirtschaftsgemeinschaft Zoologischer Fachbetriebe, nvdr) blikt tevreden terug op de afgelopen editie. “We zijn blij en dankbaar dat we de internationale petcare-industrie met Interzoo een succesvol beursplatform kunnen aanbieden, ondanks de huidige moeilijke omstandigheden”, beklemtoont Gordon Bonnet, Managing Director van WZF en eresponsor ZZF (de Duitse federatie voor Duitse petcare-industrie en -vakhandel). “Tijdens verschillende gesprekken met standhouders werd nogmaals bevestigd dat persoonlijke ontmoetingen onvervangbaar zijn. Talloze exposanten roemden de hoge kwaliteit van de vakbezoekers en gaan naar huis met een propvol contactenboekje. Hopelijk kunnen ze de gelegde connecties nu in toekomstige handel omzetten.”
ZZF-voorzitter Norbert Holthenrich vult aan: “Interzoo was een groot succes voor de professionals uit de internationale huisdierenindustrie. De positieve stemming en het sterke internationale karakter (72,5% van de bezoekers kwam uit het buitenland) bevestigen de status van Interzoo als ’s werelds toonaangevende vakbeurs. De volgende editie, die van 7 tot 10 mei 2024 plaats vindt, staat dan ook al vast in de agenda’s van de meeste bezoekers en exposanten!”

Doc. Interzoo

Ook het randgramma werd goed ontvangen. Dr. Rowena Arzt, Head of Fairs bij WZF: “Naast het ruime scala aan productinnovaties profiteerden de Interzoo-deelnemers van inzichten in actuele sectoronderwerpen en marktoverzichten, bijvoorbeeld in de Country Sessions over West-Europa, Brazilië, Scandinavië, China en de VS. Ook het Petfood Forum Europe, dat voor het eerst samen met Watt Global Media op Interzoo werd gehouden, viel in de smaak en telde ruim 250 deelnemers.”
Duurzaamheid vormde eveneens een centraal thema op Interzoo. “Volgens onze studie, uitgevoerd in samenwerking met de Antwerp Management School (AMS), gaat bijna 90 procent van de bijna 200 respondenten uit 44 landen ervan uit dat duurzame ontwikkeling in de komende drie jaar belangrijk of zeer belangrijk zal zijn voor de huisdierenindustrie”, zegt Dr. Arzt.

Doc. Interzoo

“Ik was onder de indruk van de verscheidenheid en creativiteit van de jonge, innovatieve bedrijven die zich in de start-upzone en op de nieuwe ‘Fresh Ideas Stage’ presenteerden. Zij lieten de innovatiespirit van de industrie zien”, aldus Rowena Artz. Op vrijdag, de laatste dag van de beurs, selecteerde een jury van deskundigen de beste innovatieve ideeën, die in het kader van de eerste Interzoo Fresh Ideas Contest werden voorgesteld. Prombyx uit Duitsland kwam als winnaar uit de bus met de recycling van bijproducten van de zijdeproductie als alternatieve eiwitbron. Sustainable People, eveneens uit Duitsland, vestigde zich op de tweede plaats met biologisch afbreekbare hondenpoepzakjes. Protenga uit Singapore vervolledigde het podium met duurzaam geproduceerd insecteneiwit.

Ook de pers was op Interzoo sterk aanwezig. Ongeveer 220 journalisten uit 13 landen waren ter plaatse om verslag uit te brengen over de innovaties en trends in de huisdierenindustrie op/in radio, televisie, kranten, vaktijdschriften en online-media. Bovendien zal het brede spectrum van het randprogramma geleidelijk online beschikbaar zijn in het Interzoo Academy-portal on demand (www.interzoo-academy.com).

Share