Ga naar de inhoud

Zoomark bouwt bruggen tussen de Chinese en Europese petcaremarkt

Tags:

Met de derde editie van Marca China versterkte BolognaFiere haar rol als partner voor bedrijven, die willen uitbreiden naar opkomende markten. De groep heeft sinds 2005 een kantoor in Shanghai en richtte in 2007 BolognaFiere China Ltd op. Het bedrijf, dat meer dan 50 medewerkers telt, organiseert vakbeurzen en andere projecten in China en biedt ondersteuning aan Chinese bedrijven op grote internationale beurzen in Italië.

Pet Pavilion powered by Zoomark is het resultaat van Zoomark’s samenwerking met Marca China en brengt voor het eerst de huisdierensector naar de private label-industrie. Pet Pavilion verwelkomde 30 exposanten uit Italië en de rest van de wereld, die belangrijke producten uit de huisdierenindustrie presenteerden, zoals snacks, voeding, verzorgingsoplossingen en hygiëne- en reinigingsartikelen. Meer dan 700 professionals – zowel kopers als distributeurs – bezochten het paviljoen.
Luisa Bersanetti, Exhibition Manager bij Zoomark, beschreef het succes van het evenement: “De huisdierenindustrie is steeds veelzijdiger en altijd op zoek naar nieuwe kanalen. Deze kans om Chinese private label-bedrijven te ontmoeten, bood nieuwe opportuniteiten voor bedrijven. Zoomark’s aanpak om innovatieve oplossingen voor huisdierbedrijven te zoeken en te presenteren, heeft succesvol voet aan de grond gekregen in de dynamische Chinese private label-markt.”

Gedurende 3 dagen stelde het event producenten, distributeurs en detailhandelaars in staat om lucratieve samenwerkingen aan te gaan, die de ontwikkeling van de Chinese private label-markt ondersteunen. Dit jaar introduceerde het evenement het ‘1+2’-model, dat exposanten een speciale preview-dag bood om kopers op de beurs te ontmoeten, waardoor hun netwerkmogelijkheden werden uitgebreid. Op de eerste dag werden verschillende evenementen georganiseerd voor de exposanten van Marca China om B2B-bijeenkomsten te bevorderen: een productselectie door kopers, deelsessies, een productshowcase, een welkomstdiner en last but not least belangrijkste, trainingssessies. Die laatste waren erg succesvol. In ‘Pet Industry Insight. Distribution Channels of China’s Pet Market and the Guidelines of Imported Pet Foods’ presenteerde Luo Tian Jun, de oprichter van Changsha Baozai Meituo Media Culture Co., Ltd., data over de industrie en deelde hij richtlijnen over het omgaan met import en export op de Chinese markt. Paola Cane, auteur en CEO van Mia Solution, leidde de sessie ‘Retailers’ Private Brand Track: Are Pet Products Followers or Dark Horses?’. In haar uiteenzetting onthulde Paola Cane enkele evolutie binnen de huisdierenmarkt.

Daarnaast versterkte Zoomark de samenwerking tussen de Chinese en de Europese petcarebranche door een partnership te sluiten met TOPS: The One Pet Show, een nieuwe huisdierenbeurs die in 2023 is gelanceerd en elk jaar 20.000 bezoekers en duizenden exposanten naar Shanghai trekt. Het doel van de nieuwe onderneming is om de twee evenementen in zowel Europa als China te promoten en om extra content te bieden, zoals de ‘China Focus Day’, die TOPS zal organiseren op Zoomark 2025. TOPS zal ook verantwoordelijk zijn voor het opzetten van een zone binnen BolognaFiere om geavanceerde Chinese producten te tonen, wat het marktpotentieel van de Chinese petcare-industrie en de vitale rol van innovatie bewijst. TOPS zal Zoomark promoten via alle beschikbare kanalen. Beide partijen streven ernaar om zoveel mogelijk internationale exposanten en bezoekers aan te trekken voor hun respectievelijke beurzen. Het partnership zal bedrijven, die wereldwijd in de huisdierensector opereren, helpen om hun aanwezigheid uit te breiden. Bovendien zal het synergieën binnen de markt promoten.

Share