Ga naar de inhoud

Zoomark International maakt de oversteek naar China

Zoomark China zal in China worden gelanceerd om tegemoet te komen aan de behoeften van huisdiereigenaren door een zeer efficiënt zakelijk platform te bieden, dat hoogwaardige internationale merken en snel opkomende lokale merken met elkaar in contact brengt, laat communiceren en ideeën laat uit te wisselen. Zoomark China zal plaatsvinden op 23 en 24 november 2023 in PWTC EXPO Guangzhou. Deze nieuwe vakbeurs wil retailers, distributeurs, importeurs/exporteurs, e-commercespelers, onlineplatforms en dergelijke. De komst van Zoomark naar de Chinese markt gebeurt op een moment dat het huisdierbezit in China toeneemt. Volgens de China Pet Industry White Paper steeg het aantal gezinnen met huisdieren in China vorig jaar met 10,4% gestegen ten opzichte van 2021. Momenteel zijn er 116 miljoen huishoudens met minstens 1 huisdier. Verwacht wordt dat deze groei zich zal voortzetten, omdat steeds meer Chinese consumenten op zoek gaan naar het gezelschap van huisdieren.

Antonio Bruzzone, General Manager van BolognaFiere, benadrukte dat het succes van Zoomark BolognaFiere ertoe aanzette om naar nieuwe projecten buiten de Europese markt te kijken.
“Bedoeling is om Zoomark te laten uitgroeien tot een wereldwijd handelsplatform voor de petcare-industrie. Dankzij de aanwezigheid van de BolognaFiere Group en dankzij het lange partnership met Informa Markets zal Zoomark voor de professionele petcarebranche een brug slaan tussen Europa en China.”
“We zijn verheugd Zoomark naar China te brengen. Het is een markt met een enorm potentieel voor de huisdierenindustrie”, aldus Athena Gong, Vice President van Informa Markets Asia en Managing Director van Informa Markets China. “Door gebruik te maken van de expertise van BolognaFiere, Informa Markets in China en Tianyi Exhibitions, drie sterke organisatoren van evenementen met lokale kennis en expertise, zijn we goed gepositioneerd om de succesvolle lancering van Zoomark in China te ondersteunen. Ons doel is een zakelijk platform te creëren dat meer internationale merken en hoogwaardige lokale producten introduceert bij professionals in de petcare-industrie en zo aan de behoeften van huisdiereigenaren in heel China te voldoen.”

Zoomark China zal een beursoppervlakte van ruim 15.000 m² omvatten en een breed scala aan innovatieve en hoogwaardige producten en diensten voor huisdieren presenteren, waaronder voeding, accessoires, hygiëne- en verzorgingsproducten, huisvesting en dergelijke. De beurs mikt op ruim 300 exposanten en 15.000 professionele bezoekers uit China en het buitenland.

Share