Ga naar de inhoud

Global International Products N.V. kent sterke groei

Global International Products, bekend van de merken Kentucky Dogwear, Kentucky Horsewear en Grooming Deluxe, sloot 2020 succesvol af. Mede dankzij structurele online- en offline-investeringen behaalde het bedrijf een omzet van 10,3 miljoen euro, een stijging van ruim 53% ten opzichte van het jaar voordien. Global International Product investeerde vorig jaar in een nieuw warehouse managementsysteem, waardoor ze de output van bestellingen konden verdriedubbelen met dezelfde bezetting. In combinatie met een vernieuwd online B2B-bestelplatform stond het bedrijf klaar om de eerste lockdown met glans te doorstaan. 

De groep verkoopt zijn producten enkel aan gespecialiseerde retailers en niet rechtstreeks aan de eindconsument. Dit resulteert in een relatief lang aankoopproces voor de eindgebruiker. Om dit proces in te korten, introduceerde Global International Products eind november een eigen marketplace. Dit platform biedt de mogelijkheid aan (potentiële) eindgebruikers om de voorraad van een specifiek product bij online- en offline-retailers te consulteren. Vervolgens kunnen ze in enkele klikken het product aankopen. Verder investeerde de groep in 10 nieuwe werknemers en werd het marketingbudget verviervoudigd. De combinatie van al deze investeringen resulteerde naar een jaaromzet van 10,3 miljoen euro tegenover 6,7 miljoen euro in 2019.

In 2017 lanceerde de groep zijn eerste hondenjasje op vraag van de Kentucky Horsewear-klanten. De jasjes werden enorm goed onthaald, en de groep besloot om meer hondenartikelen te ontwikkelen. In 2019 werd Kentucky Dogwear een losstaand merk, dat vandaag de dag door honden van over de hele wereld gedragen wordt, met afzetmarkten Duitsland, België en Frankrijk als grootste afzetmarkt. In 2020 verkocht Kentucky Dogwear meer dan 20 000 hondenjasjes, en ook in 2021 willen ze blijven innoveren binnen het PET-kanaal. Om de stijgende groei te kunnen realiseren, zal het bedrijf in 2021 opnieuw investeren in de uitbreiding van een nieuw magazijn. Het nieuwe magazijn zal goed zijn voor zo’n 3.500m² en levert een verdubbeling in opslagcapaciteit op. Door de komst van het nieuwe magazijn verwacht de groep in 2021 een verdere stijging van personeel en omzet.

Share