INABA-Foods pakt nu ook uit met Benelux-afdeling

INABA-Foods kent zijn oorsprong in Japan, waar in 1805 Mr. Yoshizo Inaba zijn allereerste verse tonijn uit de zee oogst, en tegelijk kwalitatief hoogstaand voedsel levert aan gezinnen in heel Japan. Voortbouwend op dat erfgoed van oogsten van zeevruchten, introduceerde INABA-Foods in 1958 het merk INABA Ciao. Tegenwoordig is laatstgenoemde uitgegroeid tot het populairste merk van premiumkatten- en hondensnacks in Japan. Bovendien zijn deze producten ondertussen over de hele wereld verkrijgbaar.
INABA-Foods zet nu ook voet op Europese bodem en doet dat in de Benelux meteen met een sterke tandem. Erica van Bonheemen maakte zich reeds vele jaren verdienstelijk als internationaal sales manager in de petfoodindustrie en neemt ook nu de rol van Country Manager op zich. Zij wordt bijgestaan door Kaatje De Moor, die als Brand Manager instaat voor het neerzetten van INABA in de markt. 

De meeste verpakkingen van INABA snacks zijn ontworpen om met de hand te voeren. Hierdoor kan het baasje zo veel mogelijk qualitytime doorbrengen met zijn huisdier. Zo biedt INAB-Foods een innovatieve, interactieve manier om aandacht aan een huisdier te besteden. Een fijne bijkomstigheid is dat de snacks ideaal zijn om samen met medicijnen in te nemen. De snacks zijn gemaakt met (dolfijnvriendelijk gevangen) wilde tonijn en hoevekip. Bovendienn bevatten ze weinig calorieën. Nog een pluspunt is het feit dat de snacks voor een groot deel uit vocht bestaan. Dit is vooral voor katten belangrijk, want die hebben omwille van hun gezondheid daar een grote nood aan. Tot slot worden de snacks graanvrij en zonder conserveringsmiddelen of kunstmatige kleurstoffen vervaardigd. 

Voor de distributie van hun producten ging INABA Benelux een samenwerking aan met Finest Petfoods.

Share