Ga naar de inhoud

Interzoo.digital is er klaar voor

Op 1 juni 2021 gaat Interzoo.digital om 9 uur van start. Momenteel nemen ruim 200 exposanten uit 39 landen deel aan het digitale event. Begin mei hadden bezoekers uit 90 landen zich al geregistreerd voor de digitale versie van ’s werelds belangrijkste vakbeurs voor de petcaresector. Het online-evenement omvat vijf virtuele podia en cafés, die parallel lopen als ondersteunend programma. We lichten ze even voor u toe.

Podium 1: Interzoo Live

Om 9.30 uur trapt Norbert Holthenrich, voorzitter van de Duitse branchevereniging voor huisdieren (ZZF), de digitale vakbeurs op gang. Hij zal alle bezoekers en exposanten welkom heten op het ‘Interzoo Live’-podium. Vervolgens zal Katharina Engling, voorzitter van de Interzoo Trade Fair Advisory Board, de situatie in de huisdierenbranche tijdens de Covid-19 crisis bespreken en de kansen belichten die Interzoo.digital wereldwijd aan de sector biedt. Vervolgens opent speciale eregast Julia Klöckner, Duits federaal minister van voeding en landbouw, het evenement officieel met een welkomstwoord vanuit Berlijn. Verder duidt Dr. Andrea Beetz, psychologe en voorzitter van de International Society for Animal Assisted Therapy (ISAAT), het belang van huisdieren voor mensen tijdens de pandemie. In de namiddag wordt de nieuwe duurzaamheidsstudie voor de petcarebranche in primeur voorgesteld tijdens de Interzoo Academy Sustainability Session met de Antwerp Management School. Daarna volgt de documentaire ‘Wild Caught’ (Duitse ondertiteling) van Don McConnell over de visserij in het Amazonegebied en de gevolgen daarvan. Voorts zijn er onder meer nog presentatie van Matthias Wiesensee van Petosocial, een seminarie van de Ornamental Fish International Association (OFI) en een slotceremonie.

Podium 2: Industry Spotlights

Op dit podium komen speciale sectorthema’s en lezingen van exposanten over hun bedrijf en producten aan bod. Onder meer vertegenwoordigers van Büngener Pet Health, Diana Pet Food, Gimborn, Hunter, Laroy Group, Vafo en diverse andere ondernemingen nemen het woord.

Podium 3: How to & Best Practices

Op dit podium kunnen de bezoekers verschillende sessies volgen over petfluencer marketing. Telkens komt een ander onderwerp aan bod, zoals e-commercestrategieën, start-upmarketing, social mediamarketing, … Verder worden ook diverse toepassingen en voorbeelden uit de praktijk van naderbij bekeken, niet alleen op het vlak van marketing maar ook op het gebied van dierenverzorging en aquascaping bijvoorbeeld. De bedoeling van dit podium is voornamelijk de bezoekers te inspireren en nieuwe ideeën aan te reiken.

Podium 4: Marktonderzoek en trends

Wie meer wil vernemen over cijfers van en de nieuwste ontwikkelingen in de petcareindustrie, is op dit podium aan het juiste adres. Zo belichten Miranda Zhou en Raphael Moreau van Euromonitor International de marktsituatie, de trends en de ontwikkelingen op de Chinese en West-Europese markten. Management consultant en coach Peter Holzer bespreekt dan weer de effecten van digitalisering op bedrijfscultuur, management en communicatie. Verder vinden er diverse paneldiscussies plaats onder leiding van Dr. Stefan K. Hetz, Wetenschappelijk Specialist Huisdieren en Internationale Betrekkingen bij de ZZF. Op het einde van het event wordt ook een samenvatting gegeven van de verschillende presentaties en panelgesprekken.

Podium 5: Producten en bedrijven

Hier kan de bezoeker op een virtuele manier de beurs bezoeken en via bedrijfsvideo’s meer vernemen over de verschillende exposanten op de digitale beursvloer.

Themacafés

Naast de verschillende podium omvat Interzoo.digital ook verschillende themacafés bijvoorbeeld omtrent aquaristiek & terraristiek, duurzaamheid, dierenvoeding, grooming en dergelijke, waar de bezoekers onderling of met experten deze onderwerpen kunnen bespreken via chat of videocall.

U kunt zich nog steeds registreren voor het event. Voor info hieromtrent en tickets surft u naar https://www.interzoo.com/en/participate .

Share