Ga naar de inhoud

Nieuw merk dierenvoeding Katoos wordt officieel gelanceerd op ANIDO

Katoos, een nieuw merk van dierenvoeding, wordt komend weekend officieel gelanceerd. Na enkele maanden op de markt heeft de producent al een 40-tal verdeelpunten. Nu stelt Katoos zichzelf ook officieel voor met een deelname aan de beurs Anido, die plaatsvindt op zondag 4 en maandag 5 september 2022 in Kortrijk Xpo.
Katoos is een merk van Voeders Decadt NV uit Oostnieuwkerke, dat een gevestigde waarde is in de veevoedersector. “We hebben een jarenlange expertise in de ontwikkeling en productie van voeders voor rundvee en varkens”, vertelt Alexander Naessens, bestuurder bij Voeders Decadt. “Aangezien heel wat van onze klanten niet alleen vee maar ook hobbydieren houden, kregen we regelmatig de vraag om ook voor hen een uitgebalanceerde voeding te ontwikkelen. Zo is na grondig marktonderzoek het merk Katoos ontstaan. Door in te zetten op productinnovatie en enkele gerichte investeringen in de fabriek, kunnen we aan de hoogste eisen van hobbyvoeders voldoen. Het gamma bestaat intussen uit voeding voor kangoeroes, alpaca’s, lama’s, konijnen, schapen, herten, geiten, kippen, sierwatervogels en varkens.”

Katoos focust op gezondheid van dieren
Katoos wordt volledig inhouse ontwikkeld, geproduceerd en verpakt.
“We gebruiken streng geselecteerde en voornamelijk natuurlijke ingrediënten. De voeders bevatten alle nodige voedingsstoffen, zodat huisdieren en neerhofdieren optimaal kunnen groeien. Vandaar dat we resoluut kiezen voor het hoogste gehalte aan omega 3-vetzuren op de markt. De samenstelling wordt voortdurend gemonitord en geoptimaliseerd. Onze baseline is niet voor niets ‘gezonde dieren, gelukkige baasjes’: de gezondheid van de dieren staat voor ons centraal”, verduidelijkt Alexander Naessens.

Extra troeven van deze innovatie: de voeding is smaakvol en kan gemakkelijk gedoseerd worden. Katoos werd de afgelopen maanden geleidelijk aan op de markt geïntroduceerd. Er zijn intussen al een veertigtal verdeelpunten, voornamelijk in West- en Oost-Vlaanderen. Bedoeling is nu om het merk ook in de rest van België te verspreiden. “Vandaar onze deelname aan Anido, het treffen bij uitstek voor elke professional actief in de pet care-branche. We laten bezoekers niet alleen kennismaken met onze voeders, maar ook met onze teamleden, die zelf ook een hart hebben voor hobbydieren. Ze spreken dus met passie en met kennis van zaken”, besluit Alexander Naessens.

Share