Ga naar de inhoud

Nieuwe merkidentiteit voor sera

Tags:

De Duitse aquarium-, vijver- en terrariumspecialist sera onderging recent een grondige rebranding. Het logo van het merk was sinds de oprichting van de onderneming nog steeds dezelfde. Ook het verpakkingsdesign bleef in de afgelopen jaren nagenoeg ongewijzigd. De voorbije 3 jaar herpositioneerde sera zich achter de schermen en tekende het bedrijf een belangrijke toekomststrategie uit. Dit alles vormde de start van een grootschalig rebrandingproject: van het logo en de tagline tot het verpakkingsdesign en het reclamemateriaal, het ganse merkimago van sera werd onder de loep genomen en opnieuw gelanceerd. Het nieuwe logo vormt een mijlpaal voor sera en geeft dankzij het mimimalistische design en duidelijke lettertype het imago van het bedrijf een moderne touch. De nieuwe tagline “we love nature” weerspiegelt sera’s betrokkenheid bij de natuur. De onderneming is zich immers bewust van zijn verantwoordelijkheid tegenover dieren, mensen en het milieu.

Nu het vijverseizoen voor de deur staat, werd besloten om eerst de producten uit het vijversegment in een nieuw verpakkingsjasje te steken. Zo werd de lijn Koi Professional, sera’s premiumvoer voor kois, uitgebracht in een modern, volledig gerestyled verpakkingsontwerp. De nieuwe look zorgt voor een uniform schapbeeld en de duidelijke afbeeldingen op de producten maken de consument eenvoudig om snel het juiste product te vinden. Het nieuwe logo en verpakkingdesign werden voorgesteld tijdens de vakbeurs ANIDO in Kortrijk en konden alvast op heel wat bijval van de petcareprofessional rekenen.

Share