Sinds mei 2024 beschikt het bedrijf over een nieuw logo. De nieuwe merkidentiteit is het resultaat van de strategische transformatie van een productgerichte leverancier naar een omnichannelleverancier voor mens en dier. Het nieuwe logo vervangt het vorige ‘Fressnapf met kat en hond’ op alle relevante touchpoints, van de website tot de kleding van de medewerkers, in gans Duitsland en ook internationaal. Ongeveer 34 jaar geleden ontwierp oprichter en eigenaar Torsten Toeller persoonlijk het eerste Fressnapf-logo en bracht hij het merk tot leven. Sindsdien werden slechts kleine aanpassingen doorgevoerd. Nu wordt er dus een nieuw logo geïntroduceerd, gemodelleerd naar een lachend dierengezicht. Matthias Bauer, Senior Vice President Customer Experience bij Fressnapf: “De rebranding met een nieuw bedrijfslogo vertaalt onze merkbelofte ‘Happier Pets. Happier People’ in een eigentijds ontwerp. Het is veelzijdig en kan snel worden herkend in zowel fysieke als digitale omgevingen. Voor mij is de zogenaamde ‘Petmoji’ een disruptieve verandering ten opzichte van de vorige merkidentiteit die onze herpositionering benadrukt en daarmee de logische volgende stap is in onze transformatie van leverancier naar zorgverlener.”
Dr Johannes Steegmann, CEO van Fressnapf, voegt toe: “Samen met onze meer dan 18.000 toegewijde medewerkers hebben we de afgelopen twee jaar intensief gewerkt aan de voortdurende uitbreiding van ons uitgebreide product- en dienstenaanbod, zowel online en als lokaal in onze gemoderniseerde Future Stores. Het nieuwe merklogo fungeert nu als boegbeeld voor onze winkels en brengt precies de juiste mix van nabijheid, vertrouwen en gemak over, die we willen creëren in de winkelervaring.”
Deze gedurfde stap gaat gepaard met een campagne, die vanaf mei 2024 in elf landen in Europa wordt gelanceerd. Onder het motto ‘Happy when you are’ draait de campagne om het merkgevoel ‘Happiness’ en brengt het een ode aan het leidmotief dierenliefde. Er wordt onder andere een kijkje genomen achter de schermen van de innovatieve diensten van Dr. Fressnapf, de eigen Fressnapf-salons en het eigen loyaliteitsprogramma ‘Friends’. Friends’ is een zelfontwikkeld, app-gebaseerd klantenloyaliteitsprogramma dat Fressnapf in staat stelt om op een moderne manier met klanten te communiceren. Content wordt op een gepersonaliseerde manier aangeboden, afgestemd op de individuele interesses en voorkeuren van het huisdier. Voor de campagne zelf richt Fressnapf zich steeds meer op bewegende beelden met verschillende motieven en spotlengtes.