Op 4 oktober jongstleden herlanceerde Oase, gespecialiseerd in vijver- en aquariumproducten, zijn bedrijfsidentiteit. De volledig vernieuwde look & feel benadrukt de sterke evolutie die het merk Oase doorheen de jaren kende. Met deze relaunch onderstreept de onderneming zijn marktpositie, zijn innovatiekracht en zijn passie voor water. Oase staat al decennialang synoniem voor voor inspirerende ideeƫn rondom water, van compacte aquariums tot grootschalige zwemvijvers en fonteininstallaties. Sinds 2006 is het merk herkenbaar aan zijn karakteristieke waterdruppellogo. Na 15 jaar werd het logo vervangen door een nieuw corporate design,met een moderne en expressieve uitstraling, die de voorname rol van Oase in de branche weerspiegelt.
CEO Thorsten Muck, die het bedrijf sinds mei 2017 leidt, legt uit: “Oase heeft zich de afgelopen jaren enorm ontwikkeld. Als wereldwijd bedrijf zijn we actief in meer dan 100 markten. Tegelijkertijd is onze aanpak breder en dieper geworden en is ons productaanbod aanzienlijk gegroeid. De nieuwe huisstijl onderstreept deze evolutie, onze visie en onze dynamiek. Onze innovatiekracht en de passie voor water komen tot uiting in het nieuwe corporate design en het veelzeggende motto ‘We create the right flow’. Wij combineren de beproefde Oase-kwaliteit met het Oase-levensgevoel nu in een visueel statement.”
Een blikbanger is alvast het nieuwe logo, dat vanaf nu wereldwijd wordt uitgerold.
“Het ontwikkelen van een coherent logo, dat ook visueel onze visie op alle markten en kanalen uitdraagt, was een complexe onderneming waaraan we de afgelopen 18 maanden intensief hebben gewerkt”, legt Marketing Director Matthias Oetting uit, die dit project coƶrdineerde. “Als middelpunt van het herziene corporate design belichaamt het nieuwe logo op ideale wijze onze claim en onze waarden, met onze OASE FLOW als centraal element.”