Tijdens Interzoo.digital is de volledige huisdierenindustrie slechts een muisklik van u verwijderd, zodat u veilig en gemakkelijk contacten kunt leggen, trends kunt spotten en nieuwe producten kunt ontdekken. Deze pure digitale editie van de toonaangevende, internationale vakbeurs Interzoo staat ondertussen al in de startblokken, wat maakt dat bezoekers zich er nu al voor kunnen registreren (de reguliere ticketprijs voor de ganse duur van het event bedraagt 23 euro). Van 1 tot en met 4 juni 2021 biedt Interzoo professionals uit de globale petcare-industrie een puur onlineplatform aan, waarmee zij kunnen netwerken en tevens innovatieve internationale producten, merken, diensten en trends kunnen ontdekken. Interzoo.digital vindt plaats onder het gelijknamige internetadres. Tijdens de zachte openingsfase – een week voor de start van het evenement – kunnen deelnemers zich goed voorbereiden door hun gebruikersprofiel in te stellen, zich te oriënteren op het platform en afspraken te maken voor virtuele ontmoetingen met exposanten tijdens het event.
Aan deze digitale vakbeurs nemen niet alleen de toonaangevende petcareleveranciers uit Duitsland, de rest van Europa, Azië en Noord-Amerika deel, maar tevens jonge bedrijven en start-ups, internationale brancheorganisaties, deskundigen en andere professionals. Half april hadden zich reeds 150 bedrijven aangemeld. De exposantenlijst, die met de dag groeit, kan online worden geraadpleegd en geeft een idee van de grote verscheidenheid aan producten en oplossingen die op het evenement te zien zullen zijn. Wie een blik op de huidige deelnemerslijst wil werpen, moet naar www.interzoo.com/en/exhibitor-list surfen.
Tijdens de vier beursdagen is ook een gevarieerd voorprogramma met livestreams en on-demandpresentaties, thematische, virtuele cafés met gespecialiseerde voorstellingen en chatsessies met experts. Op vijf podia wordt een themaprogramma aangeboden. De officiële opening en de seminaries zijn te zien op het ‘Interzoo Live’-podium. Ook de resultaten van de ‘best practice guide for sustainable development for the pet industry’ (een initiatief van de Interzoo Academy en WZF, in samenwerking met de Antwerp Management School) zullen in primeur op dit podium worden gepresenteerd. Het tweede podium ‘Industry Spotlights’ verschaft de deelnemers meer diepgaande inzichten in specifieke aspecten van de petcareindustrie. Telkens zal een bedrijf of expert zijn visie delen.
Wie meer wil vernemen over tendensen, marktontwikkelingen en R&D kan op het podium ‘Markets, trends & Research’ terecht. Blikvanger hier is de uiteenzetting van de executive coach en auteur Peter Holzer over ‘De impact van digitalisering op bedrijfscultuur, leiderschap en communicatie’. Het podium ‘How-to and Best Practices’ omvat tutorials, verkent toepassingsscenario’s en voorbeelden van beste praktijken. Zo zullen Thomas Poschen van petfluencer.com en Prinses Maja von Hohenzollern een presentatie geven over het thema petfluencing en de ontwikkeling van hun merken. Onder de rubriek ‘Producten en bedrijven’ presenteren bedrijven hun producten en merken in korte video’s en nodigen ze de deelnemers uit om hun exposantenprofiel op de beursvloer te bezoeken. In de virtuele themacafés kunnen bezoekers via chat- of videofuncties discussiëren met andere deelnemers, in sommige gevallen zelfs direct na een bepaald agendapunt. Tot slot stellen exposanten in de ‘Goodie Bag’-zone de bezoekers speciale aanbiedingen, kortingen en gratis stalen voor.
Na afloop van het digitale evenement zal het merendeel van de content en de functies op het platform beschikbaar blijven tot 30 juni 2021. De volgende fysieke editie van Interzoo wordt van 24 tot 27 mei 2022 georganiseerd in de hallen van NürnbergMesse.