Ga naar de inhoud

Spaanse petfoodmarkt kent sterk 2021

Tags:

Vorig jaar realiseerde de algemene Spaanse petfoodindustrie een omzetstijging van ruim 10% tov het jaar voordien. Zo werd een totale waarde van 1.493 miljoen euro gerealiseerd, terwijl dat in 2020 1.357 miljoen euro was. Ook het verkochte volume dikte met 5% aan tot 565.395 ton. Dat blijkt uit cijfers van ANFAAC, de Spaanse federatie voor fabrikanten van huisdiervoeding die ruim 90% van de Spaanse petfoodfabrikanten vertegenwoordigt. De voornaamste toename noteerde men bij het kattenvoer. Daar merkte ANFAAC een omzetstijging van 12,7% op. Vooral de verkoop van natvoer en snacks voor katten ging er sterk op vooruit, respectievelijk met meer dan 18% en 12%. Ook bij het droogvoer werd een significante groei (+9,2%) opgemerkt. De Spaanse markt van hondenvoeding deed het het afgelopen jaar ook erg goed en steeg met 8,4%. De sterkst groeiende categorie hier waren de snacks met een plus van 12,2%. Dierenspeciaalzaken vormen het belangrijkste verkoopkanaal.

Share