Ga naar de inhoud

spoga+gafa 2022 staat in de startblokken

De vlotte inschrijvingen uit Europa en daarbuiten tonen aan dat spoga+gafa 2022, de vakbeurs voor garden lifestyle die van 19 tot en met 21 juni 2022 in Keulen wordt gehouden, de wind in de zeilen heeft. Drie maanden voor de opening van het event is het aantal deelnemende landen vergelijkbaar met het niveau van het recordjaar 2019. Vooral Europese bedrijven hebben hun standruimte aanzienlijk vergroot ten opzichte van vorige edities .Vandaar dat nu al duidelijk is dat de nieuwe datum in juni goedgekeurd wordt door zowel de exposanten die zich richten tot de grote retail als door standhouders die mikken op de vakhandel.

Nieuwe en intensievere samenwerkingsverbanden met bezoekers beloven de kwaliteit van de beursdeelname voor de exposanten te verhogen. Zo werd het partnership met BHB, de Duitse winkelfederatie voor woninginrichting, bouw en tuin, verder uitgebreid, net als de samenwerking met de Duitse Tuincentrumfederatie (VDG). Voor het eerst werd een partnership aangegaan met egesa-zookauf eG, de inkoop-, reclame- en marketingcoöperatie voor dierenspeciaalzaken en tuincentra. Daarnaast mogen de exposanten zich ook verheugen op nieuwe bezoekers uit Nederland. Tuinbranche Nederland nodigt haar leden immers uit samen om spoga+gafa te bezoeken en deel te nemen aan een intensief programma. Er zijn trouwens heel wat bedrijven uit diverse segmenten die voor de eerste keer deelnemen aan spoga+gafa 2022. Hiertoe behoren o.a. Bosch, Florensis, G. Wurm, Greenworld, Hamson, Heinje, Heissner, Hörmann, Ikono, Karasek, Otto Wilde, Rabensteiner, Segway en Vondom.

Greenville Pflanztöpfe elho, © elho

Een nieuwe beursindeling in het tuinmeubelgedeelte – een ‘driehoek van korte routes bestaande uit de hallen 3.1, 11.1 en 11.2, alsook de unieke hal 10.2 – zorgt voor een nieuwe dynamiek en garandeert een hoge bezoekersfrequentie in alle hallen, die in het teken staan van buitenmeubelen en -decoratie. Als unicum in 2022 versterkt het pop-up evenement ‘Home meets spoga+gafa’, dat gewijd is aan de wereld van het interieurmeubilair, het meubelsegment van spoga+gafa. Zo zullen binnen- en buitenmeubelen samen worden gepresenteerd in hal 4.2. Het pop-upevenement biedt efficiënte bestelmogelijkheden voor inkopers en dealers, die hun klanten zowel buiten- als binnenmeubelen aanbieden: ze kunnen beide productcategorieën immers op één locatie willen bestellen.

Zoals verwacht staat de deelname van Aziatische exposanten onder voorbehoud omwille van de in Azië nog geldende in- en uitreisvoorschriften. Diverse Aziatische fabrikanten met Europese dochterondernemingen bevestigden wel reeds hun participatie. Bovendien boekten verschillende van die bedrijven trouwens extra standruimte.

Doc. spoga+gafa

In het randprogramma van spoga+gafa legde de organisatie nieuwe accenten. Zo wordt er bij de seminaries gefocust op actuele uitdagingen in de branche, zoals de supply chain, e-commerce en dergelijke. Andere eyecatchers zijn de Boulevard of Ideas en de Outdoor Lifestyle Trend Show, met als centrale thema’s duurzaamheid, urbanisatie, de zilveren generatie en individualisering. Ook dit jaar kunnen exposanten hiervoor hun beste innovaties gratis insturen. Voorts worden zowel exposanten als bezoekers uitgenodigd voor een nieuw avondprogramma in de Rheinterrassen. Hier zullen de BBQ-specialisten zich actief presenteren aan de andere exposantensegmenten en hun genodigden. Het motto van deze beurseditie luidt ‘Duurzame tuinen’. In die optiek zullen rondleidingen doorheen het ganse beursterrein producten en oplossingen belichten, die duurzaamheid in de tuin ondersteunen.

Voorts wordt er reikhalzend uitgekeken naar de lancering van het digitale platform van spoga+gafa, dat het hele jaar rond producten en mensen aan elkaar voorstelt en zo de start van het bestelproces inluidt. Een eerste testfase was succesvol en kon op grote belangstelling van exposanten en vakhandel rekenen. Details worden binnenkort bekendgemaakt.

Share