Ga naar de inhoud

Sterke internationale interesse voor ANIDO 2022

Op minder dan 3 maanden voor de start van de ANIDO, de tweejaarlijkse vakbeurs voor de volledige petcare-industrie in de Benelux en (Noord-)Frankrijk die op 13 en 14 februari 2022 in Kortrijk Xpo wordt ingericht, is de beschikbare beursoppervlakte op circa 300m² na compleet volgeboekt. In vergelijking met de vorige editie nam ook de gemiddelde standoppervlakte toe. Meer dan 95 bedrijven bevestigden reeds hun deelname. Bijna de helft daarvan is afkomstig uit het buitenland. Het merendeel van deze internationale exposanten zijn Nederlandse ondernemingen, maar daarnaast komen ook een 15-tal standhouders van buiten de Benelux. De redactie van Pet & Garden Pro polste bij 3 van hen naar de beweegredenen voor hun beursdeelname en vroeg hen tevens welke opvallende ontwikkelingen ze in hun segment van de petcarebranche vaststellen.

De Duitse onderneming Mealberry GmbH, die sinds 1989 voeding voor vogels en knaagdieren produceert, neemt voor de tweede maal aan ANIDO deel.
“Nadat fysieke vakbeurzen ruim twee jaar ‘on hold’ warden geplaatst, zijn we blij dat we terug persoonlijk kunnen deelnemen aan een event en onze twee leidende merken, namelijk ‘Little One’ voor knaagdieren en ‘RIO’ voor vogels opnieuw live kunnen voorstellen. ANIDO vormt een unieke ontmoetingsplaats voor de ganse petcaresector in de Benelux, wat voor ons een belangrijke en groeiende markt is. Deze vakbeurs is dan ook de ideale gelegenheid om onze partners en (potentiële) klanten te ontmoeten en met hen te netwerken. Op onze stand zullen we het ganse aanbod van RIO en Little One presenteren. Blikvangers zullen ongetwijfeld onze nieuwigheden, zoals een voer voor dwerghamsters; volledig eetbare, graanvrije knaagdierensticks; een lijn natuurlijke snacks voor vogels en voeding voor babyvogels die uit de hand kan worden gegeven. Daarnaast zullen onze specialisten de bezoekers informeren over onze producten, samenwerkingsmogelijkheden en onze klantenondersteuning. De coronapandemie had een grote impact op alles en iedereen. De gebeurtenissen van de afgelopen twee jaar benadrukten ook de voornaamste trends op de petcaremarkt: de aandacht voor veiligheid, het welzijn en de gezondheid van huisdieren, natuurlijkheid en duurzaamheid blijft toenemen en gaat hand in hand met innovatie. We passen ons assortiment continu aan om aan deze noden te beantwoorden”, licht Anna Kostromina van Mealberry toe.

Ook van de partij tijdens deze editie is de Duitse groothandel Nobby, die een breed en gevarieerd assortiment (circa 7.000 artikelen) voor honden, katten, knaagdieren, vissen en vogels voert.
“Voor Nobby vormt ANIDO een ideaal platform om onze naamsbekendheid in de Benelux en Noord-Frankrijk te verhogen. Tevens is het onze bedoeling om nieuwe contacten te leggen en ons klantenbestand ook in deze regio te verruimen. We zakken af naar Kortrijk Xpo met een leuke stand, waarop we een grote greep uit ons uitvoerig petcaregamma zullen voorstellen. Bezoekers die vragen hebben over onze referenties kunnen uiteraard bij ons standpersoneel terecht. We kijken er alvast naar uit om de petcareondernemers uit de Benelux op onze Nobby-stand te verwelkomen. Qua marktontwikkelingen constateren we bij Nobby dat duurzaamheid een steeds belangrijkere rol speelt. Zowel de winkeliers als de consumenten zijn zich bewust dat we het milieu zo veel mogelijk moeten beschermen. We merken dan ook een stijgende vraag naar producten, die uit duurzame materialen of een ecologische manier geproduceerd zijn. Wij spelen op deze trend in met onder meer onze duurzame ECO-bedden, onze duurzame hondensnacks (made in Germany) en onze biologisch afbreekbare poepzakjes gemaakt van maïszetmeel”, verduidelijk Tamina Geuting van Nobby.

De Portugese firma Aquatlantis nam al diverse keren deel aan ANIDO en is ook tijdens de komende editie van de partij.
“Bij Aquatlantis vinden we het essentieel om onze merknaam te versterken op de talrijke markten waarop we actief zijn, vandaar dat we deelnemen aan verschillende internationale vakbeurzen. We hechten verder veel belang aan nabijheid en direct contact met onze (potentiële) klanten. Bovendien vormen vakbeurzen een uitstekend platform om nieuwe producten te presenteren: live heeft de klant een beter zicht op de kwaliteit van de materialen, productie en afwerking, op foto of online is dat minder het geval. Tevens kan men zo de evolutie van een bepaald assortiment beter ontdekken. Door Covid-19 waren de internationale beurzen lang opgeschort, het is dan een groot genoegen dat we elkaar op ANIDO opnieuw persoonlijk kunnen ontmoeten en in levende lijve zaken kunnen doen. Op onze ANIDO-stand pakken we uit met een brede waaier nieuwe producten en onze volledig vernieuwde catalogus voor zowel het kleinere als het topassortiment. Tevens laten we onze vernieuwde look&feel van website zien, die opvalt door zijn intuïtievere navigatie. Tot slot kan men ook onze nieuwe website van ons terrariummerk Terratlantis ontdekken”, schetst Eunice Chelo van Aquatlantis.

Share