Ga naar de inhoud

The Pots Company tovert Kortrijkse Graanmarkt om tot urban jungle

In mei baadt de Kortrijkse Graanmarkt in een oase van groen. De firma The Pots Company, gevestigd op het Evolis Business Park, presenteert er zijn collecties bloempotten en plantenbakken van Ecopots. Daarvoor ging het een samenwerking aan met architecte Marie-Amélie Cnockaert. Het Kortrijkse bedrijf bewijst er waarom zij al meer dan 10 jaar lang pioniers zijn in de wereld van de potterie. Ecopots is een merk dat constant op zoek is naar oplossingen om bloempotten en plantenbakken mooier, praktischer en duurzamer te maken. Sinds het prille begin worden 100% gerecycleerde materialen ingezet voor hun producten. Hun pionierschap en inspanningen op vlak van duurzaamheid werden in 2019 bekroond met het label CO2-neutraal, als eerste bedrijf in hun sector. Onlangs, medio maart 2023, wist The Pots Company met de recente innovatie Ecopots Venice 2 in Duitsland de zogenaamde prijs ‘DIY Best Product’ in de wacht te slepen – een bijzonder prestigieuze erkenning bij onze oosterburen.

Naast duurzaamheid hecht het team bij The Pots Company ook bijzonder veel waarde aan innovatie, design en functionaliteit. De productontwikkelaars zijn constant op zoek naar oplossingen om bloempotten en plantenbakken innovatiever te maken. Denk aan modellen met een onzichtbare ophanging, met geïntegreerde wielen, voor maximale plaatsbenutting of om zorgeloos water te kunnen geven. Dankzij een slimme aanpassing in het design van de laatste collectie Ecopots Venice bijvoorbeeld, behoort overbewatering van je planten tot het verleden. Ook esthetiek wordt telkens centraal geplaatst o.m. door de keuze voor tijdloze ontwerpen in natuurlijke kleuren en materialen, geïnspireerd op het minimalisme van de Scandinavische ontwerpfilosofie.

Voor hun presentatie in de Kiosk werden ze door Designregio Kortrijk gematcht met Kortrijks urban architecte Marie-Amélie Cnockaert. Als ontwerper van de publieke ruimte legt zij de nadruk op het vergroenen van de stad wat bijdraagt tot een gezonde leefomgeving. Voor het Kiosk-concept Urban Jungle wil ze de passanten even laten vertragen om de natuur te beleven. Ze wil hiermee de bezoekers inspireren om zelf een urban jungle te creëeren in hun context thuis, zowel op het dak of op het balkon, in de badkamer of in de living.

Share