Ga naar de inhoud

Zolux presenteert zijn nieuwe identiteit

Tags:

De Franse onderneming introduceert in de eerste plaats een nieuw logo. Dat is in vergelijking met het oude exemplaar toegankelijker, dynamischer en moderner. De vroegere capsulevorm van het logo maakte plaats voor de contouren van een megafoon. Tevens wordt de bedrijfsnaam voortaan in een kleiner lettertype weergegeven. De slogan staat voortaan in het Engels en moet het internationale karakter van de firma onderstrepen. Tot slot werd ook een symbool toegevoegd, namelijk de kolibrie. Deze vogel is een verwijzing naar de oorsprong van Zolux: de oprichters openden in 1933 immers een graanmolen in Saintes (Charente-Maritime). Bovendien staat de kolobrie symbool voor hoop, moed en optimisme en is het een embleem in de klimaatstrijd.
Naast het logo pakt Zolux ook uit met een nieuwe look & feel van de verpakkingen. Deze zullen een moderne indeling kennen, die de keuze van de huisdiereigenaars moet vereenvoudigen: voortaan wordt er gewerkt met de 5 verschillende categorieën, namelijk Simply, Essential, Expert, Collection en Design. De nieuwe identiteit zal vanaf januari 2024 geleidelijk op de winkelvloer worden uitgerold.

Share